نماد سایت مجاهدت

۵ طرح راهبردی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس

۵ طرح راهبردی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دنبال آن است که اقدامات نظارتی خود را تقویت کند، گفت: این کمیسیون به دنبال آن است که در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم نسبت به سال گذشته عملکرد قابل قبول تری داشته باشد.

وی بیان داشت: در این کمیسیون، بیشتر مسائل و منافع حاکمیتی کشور و امور مربوط به خارج از مرزها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و قطعاً آنچه شرح وظیفه این کمیسیون است، باید به خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

۵ حوزه‌ای که تمرکز بر آن می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن اینکه این کمیسیون هفت کمیته تخصصی دارد و قرار بر این است که این کمیته‌ها فعال‌تر شوند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر این است که بازدیدهای میدانی و نشست‌های کارشناسی این کمیسیون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و مقرر شده است که خروجی این بازدیدها و نشست ها، در قالب یک طرح و در راستای تحقق منافع ملی تدوین شود.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که در سال جاری حداقل ۵ طرح مهم و کارساز تدوین کنیم. همان‌طور که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، طرح بسیار جامعی بود و اثر جهانی و ملی داشت. ما به دنبال آن هستیم که طرح‌های این چنینی و در چارچوب منافع کشور و مصلحت نظام جمهوری اسلامی در مجلس تهیه کنیم.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای یکی از ظرفیت‌های مهم کشور هستند و ۱۶ استان مرزی داریم و ۵۱ درصد استان‌های ما مرزی هستند و از طرف دیگر هم با ۱۵ کشور همسایه هستیم.

وی ادامه داد: ما از لحاظ تعداد همسایگان جزو کشورهای اول دنیا هستیم و باید حتماً از این ظرفیت استفاده کنیم و تقویت روابط با کشورهای همسایه و مرزهای موجود که بالاترین شرایط ژئوپلیتیکی را برای کشور ایجاد کردند، اهمیت زیادی دارد.

حیدری بیان داشت: ما درحال حاضر ۴۲ بازارچه مرزی مصوب داریم و بخش کوچکی از این بازارچه‌های مرزی در حال حاضر فعال هستند و بخشی از این بازارچه‌ها همچنان نیمه فعال هستند که باید فعال شوند.

وی اظهار داشت: قاعدتاً کشورهای همسایه هم قوانین، مقررات و رویکرد خاصی درباره مرزها دارند و ما باید کمیته‌ای مشترک داشته باشیم و بحث‌های تخصصی با کشورهای همسایه درباره استفاده از این ظرفیت‌ها انجام شود و به تفاهم مشترک درباره تقویت مرزهای موجود و ارتباطات بین کشورها برسیم.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً مرزها عامل اصلی برای دور زدن تحریم‌ها و شکستن تحریم‌ها هستند و جمهوری اسلامی ایران از لحاظ جغرافیایی در یک وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و به هیچ وجه در بن‌بست جغرافیایی قرار نمی‌گیرد. ما دسترسی خوبی به آب‌های آزاد و به ۱۵ کشور همسایه داریم و به هیچ وجه در بن‌بست جغرافیایی و اقتصادی قرار نمی‌گیریم.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: قرار است به زودی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سفرها و بازدیدهایی را از استان‌های مرزی داشته باشند تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت مرزها انجام و به دستگاه‌های ذیربط اعلام شود.

منبع: میزان

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» گفت: قطعاً مرزها عامل اصلی برای دور زدن تحریم‌ها و شکستن تحریم‌ها هستند و جمهوری اسلامی ایران ازلحاظ جغرافیایی در یک وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل