ما برای اسم نمی‌جنگیم

ما برای اسم نمی‌جنگیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، شهید «علی اسلامی‌وند امین آباد» دلاورمردی از خیل لشکر خوبان است که سراسر عمر شریف خود را برای مکتب اسلام و نهضت حضرت امام خمینی (ره) زیست و سرانجام در این راه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وی 25 اردیبهشت 1338 در تبریز متولد شد؛ تحصیلات خود را تا اخذ درجه دیپلم ادامه داد و با پیروزی انقلاب اسلامی، برای حفاظت از نظام نوپای اسلامی به سپاه پاسداران پیوست. با آغاز جنگ تحمیلی راه جبهه‌ها را در پیش گرفت و پس از مجاهدت‌های فراوان، 7 اسفند 1362 در جریان عملیات «خیبر» در جزیره مجنون به شهادت رسید.

این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود که به تاریخ سوم مهرماه 1361 نگاشته شده، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«إِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَجِهادٌ»؛ «زندگی همانا عقیده است و جهاد.» (امام حسین (ع))

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست

سپاس بی‌کران خداوندی را که جهان و جهانیان را آفرید و بر هر کدام نظم و نظام و برنامه‌ای قرار داد و برای سعادت بندگان خود در هر زمانی راهنما و پیام‌آوری فرستاد. درود بی‌کران بر تمامی انبیا و امامان که هر کدام برای راهنمایی بشر مأمور شده و انسان‌ها را به یکتاپرستی دعوت نمودند و آن‌ها را از شر شرک و بت پرستی نجات دادند.

درود بر انسان‌هایی که دعوت راهنمایان خود را قبول کرده و به گفته‌های ایشان لبیک گفتند و در راه عقیده‌ی خود جهاد کردند و عاقبت به شهادت رسیدند. درود بی‌پایان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و یاور واقعی مستضعفان و نایب برحق امام زمان (عج)، امام خمینی که با رهبری پیامبر گونه‌اش بشریت را از تاریکی مطلق نجات داد و می‌رود تا این انقلاب اسلامی جهانی را به صاحب واقعی خود، امام زمان (عج) تحویل دهد.

پدر مهربان! امیدوارم از این که از شما جدا می‌شوم، ناراحت نباشید. چون عاشق انقلاب و اسلامم و دوست دارم در راه خدا و در راه دین اسلام فدا شوم و همین امر باعث شده که از دنیا دست بردارم. حال که ما برای مردن آفریده شده‌ایم، پس چه بهتر که با مرگ با افتخار از دنیا برویم. نه برای این که بگویند: فلانی چنین و چنان بود؛ ما برای اسم نمی‌جنگیم؛ اگر مبارزه می‌کنیم، برای خداست و کسی هم که برای شهرت کاری انجام دهد، کم‌ترین جرمش شرک است.

ما همه چیزمان برای خداست؛ زندگی ما، کار ما و حتی مرگ ما برای خداست. او ما را آزاد خلق کرده و باید آزاد زندگی کنیم و نمی‌خواهیم کسی سرنوشت ما را تعیین کند. آیا ننگ نیست که در روی زمین یک میلیارد مسلمان باشد و سرنوشت آن‌ها را چند نفر یهودی و کمونیست و سرمایه‌دار از خدا بی‌خبر تعیین کنند؟ ما هرگز این را قبول نخواهیم کرد و تا زمانی که روح در بدن داریم، برای آزادی اسلام و مسلمین مبارزه خواهیم کرد.

۱۲۴ هزار پیامبر و ائمه‌ی اطهارمان در راه خدا با ظلم مبارزه کرده و در نهایت به شهادت رسیدند؛ ما هم پیروان آن پاک‌بازان هستیم. ما شیعه‌ امام حسین (ع) هستیم و می‌خواهیم حسین‌وار باشیم. درست است که من عمری را با گناه و نافرمانی گذرانده‌ام و اکنون غرق در گناهم و برای آخرت جز گناه و معصیت هیچ تحفه‌ای ندارم و در مقابل خدا روسیاهم، اما از درگاه خداوند مهربان تقاضای عفو می‌نمایم و امیدوارم که از گناهانم بگذرد و متناسب با اعمال ما با ما رفتار نکند.

پدر عزیزم! شما در طول ۲۳ سال عمر من زحمات بی‌شماری متحمل شده‌اید، امیدوارم حلالم کنید و ان‌شاءالله روح مادرم هم از من راضی باشد. درست است که من فرزند خوبی برای شما نبودم، ولی یقین دارم که خداوند مهربان اجر زیادی به شما خواهد داد. چون توانستید یکی از فرزندان خود را در راه اسلام فدا کنید. از تمامی دوستانم، شما و برادرانم می‌خواهم که راهم را ادامه داده و در راه امام یعنی تنها راه نجات اسلام و مستضعفین حرکت کنید و امام را تنها نگذارید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید