نماد سایت مجاهدت

اهدای ۱۵۴ قطعه زمین رایگان به مازندرانی‌ها/ ارائه مشوق‌های جوانی جمعیت ضروری است

اهدای ۱۵۴ قطعه زمین رایگان به مازندرانی‌ها/ ارائه مشوق‌های جوانی جمعیت ضروری است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در مراسم اهدای ۱۵۴ قطعه زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند به بالا یکی از بحث‌های مهم محوری در دولت سیزدهم را توجه به جوانی جمعیت بیان کرد و اظهار داشت: استان مازندران متأسفانه به دلایل مختلفی از جمله مباحث فرهنگی در حوزه جمعیت با مشکلات است

حسینی‌پور با بیان این که مباحث اقتصادی صرفاً در جوانی جمعیت نقش ندارند، گفت: نقش مسائل فرهنگی در این زمینه به تأثیر نیست و می‌طلبد تا متولیان مسائل فرهنگی در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه مسائل فرهنگی یکی از عوامل تأثیرگذار در پایین بودن نرخ جمعیت در استان است، اضافه کرد: مازندران از دیرباز مورد توجه کسانی بوده است را برای تفریح و تفرج انتخاب کرده‌اند و خوش نشینان ویلاداران و کسانی که جزو طبقات بالای اجتماعی هستند تأثیرات فرهنگی بر استان گذاشته‌اند.

استاندار مازندران با بیان این که در استان دچار خلأ فرهنگی در زمینه جوانی جمعیت هستیم ارائه مشوق‌هایی را برای جوانی جمعیت ضروری دانست و گفت: باید برای رفع خلاء استراتژیک فرهنگی مشوق‌هایی را در نظر بگیریم.

استاندار مازندران واگذاری زمین با خانوار‌های دارای سه فرزند به بالا را از جمله مشوق‌ها ذکر کرد و گفت: به محض اینکه فرزند سوم متولد شد باید متولیان با حضور در بیمارستان این هدیه زمین را به خانواده ارائه دهند.

حسینی پور امنیت شغلی برای زنان را یکی دیگر از مشوق‌ها بیان کرد و گفت: کمیته ویژه‌ای در استانداری برای امنیت شغلی زنان تشکیل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم کارمند زنی به دلیل فرزندآوری مورد تهدید شغلی قرار گیرد.

وی با بیان این که شاهد مهاجرت جمعیتی از کشور‌های عربی به استان هستیم، گفت: این موضوع در آینده بیشتر می‌شود و اگر قرار است هویت مازندران مورد توجه قرار گیرد، مهمترین مسئله، جمعیت است.

اهدای۱۵۴ قطعه زمین رایگان به مازندرانی‌های دارای سه فرزند

«علی دیوسالار» مدیر کل راه و شهر سازی مازندران نیز با بیان اینکه هزار و ۱۳۰ مازندرانی تاکنون در سامانه اجرای واگذاری زمین رایگان ثبت نام کرده‌اند، گفت: به افراد مشمول این طرح پس از راستی آزمایی زمین رایگان اهدا می‌شود.

دیوسالار ادامه داد: اسناد ۱۵۴ قطعه زمین رایگان به ارزش بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان به مازندرانی‌هایی که فرزند سوم آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده و در سامانه نام نویسی کرده بودند امروز اهدا شد.

وی با بیان اینکه تهیه زمین برای هزار مازندرانی واجد شرایط در دست بررسی است از همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت قدردانی کرد و گفت: آمادگی واگذاری زمین در استان به خانواده‌های مشمول این طرح وجود دارد.

دیوسالار افزود: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول این طرح به گونه‌ای است که قابلیت ساخت و ساز داشته باشد.

بر اساس قانون زمین یا واحد مسکونی شامل خانواده‌هایی با بیش از سه فرزند با سابقه زندگی در شهر محل تقاضا در صورتی که نرخ باروری آن شهر کمتر از ۲.۵ باشد واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل