نماد سایت مجاهدت

ایثار و شهادت در جامعه به عنوان عامل دستیابی به امنیت و پایداری کشور است

ایثار و شهادت در جامعه به عنوان عامل دستیابی به امنیت و پایداری کشور هست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مسلم قاسمی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو امروز در مراسم همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در این شهرستان، اظهار داشت: شهادت بالاترین پاداش جهاد در راه خداست و شهدا با ایثار و شجاعتشان باعث عظمت اسلام شدند در واقع شهادت در راه خدا بالاترین درجه بندگی و فضیلت الهی هست که توفیق آن برای هر کسی حاصل نمی‌شود پس همه مدیون فداکاری و از خود گذشتگی نسلی جان برکف هستیم و ایثار و شهادت در جامعه به عنوان عامل دستیابی به امنیت و پایداری کشور هست.

وی نقش شهدا و ایثارگران را در امنیت و پایداری کشور مؤثر دانست و گفت: در طول تاریخ ایثارگران زیادی از ملت ایران اسلامی دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد اما تاریخ به غیر از هشت سال دفاع مقدس جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار کشورش دفاع کند که لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید.

 قاسمی تصریح کرد: امنیت بدون ایثار و فداکاری پایداری چندانی ندارد، اقتدار بین‌المللی، امنیت، رشد و توسعه کنونی کشور مرهون رشادت‌های شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها هست.

وی در رابطه با برگزاری کنگره ملی شهدا در مهرماه، افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام باشکوه برگزاری کنگره شهدا، شهرستان دالاهو اقدام به برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی اصول و وظایف کمیته یادواره کرده هست که در این میان کمیته به ۱۳ زیر مجموعه تقسیم شده که مسئولیت هرکدام در اختیار اقشار قرار گرفته هست و آمادگی کامل برای برگزاری این مراسم باشکوه را داریم.

قاسمی چگونگی ارج نهادن به مقام شهدا و ایثارگران را مطرح کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ملت و مردم هست زیرا مجاهدت شهدا سرنوشت انقلاب اسلامی را به گونه‌ای رقم زد که عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به همراه داشت.

وی افزود: شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم با دفاع از حریم و حرم درس ایثار و شهادت را به ما آموختند به همین خاطر باید یاد و خاطره شهدا همواره در زندگی  ما جاری و ساری باشد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل