نماد سایت مجاهدت

برگزاری ۱۴ برنامه علمی در قالب کنگره ملی شهدا در کرمانشاه

برگزاری ۱۴ برنامه علمی در قالب کنگره ملی شهدا در کرمانشاه


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، «افشین غنی‌زاده» مسول کمیته علمی کنگره ملی شهدای و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه امروز در نشست خبری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی کمیته علمی این کنگره تدوین برنامه های علمی در راستای ترویج گفتمان شهادت، مقاومت و تاب آوری هست اظهار داشت: در این راستا پیش بینی شده هست همایش ملی نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش برای شرکت عمومی مدتها پیش اعلام شده هست گفت: تاکنون بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده هست که از میان آنها ۶ مقاله برگزیده شده که در روز برگزاری همایش ارایه خواهد شد.

مسوول کمیته علمی کنگره ملی شهدا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: این همایش که در پنج محور خواهد بود روز یازدهم مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و با حضور مهمانانی از داخل و خارج از استان برگزار خواهد شد.

غنی‌زاده با بیان عضویت معاونت علمی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و سایر دانشگاه ها و سازمان ها در کمیته علمی این کنگره یادآور شد: یکی از دیگر از برنامه های این کمیته برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای مجامع علمی استان با موضوع دفاع مقدس و شهدای استان بود که در این زمینه نیز ۱۰ نشست تخصصی تاکنون برگزار شده هست.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری ۱۹ پایان نامه با محوریت دفاع مقدس در دانشگاه های استان یادآور شد: بر همین اساس علاوه بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در استان طرح پژوهشی ارج نامه شهدای دانشجوی کرمانشاه نیز مطرح شده هست.

غنی‌زاده با تاکید بر الگوسازی از شهدای علمی استان برای پیوند دادن نسل شهادت طلب دوران دفاع مقدس با نسل کنونی افزود: در همین زمینه ۲ کتاب با عنوان «فرشته نجات» و «زنگ پرواز» به ۲ زبان انگلیسی و عربی نیز توسط پژوهشگران استان ترجمه شده هست که در روز برگزاری کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد.

مسوول کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۴۰ شهید علمی در استان کرمانشاه گفت: سرکشی از خانواده های علمی استان از جمله برنامه های این کمیته در راستای تجلیل از خانواده های معظم شهدا هست که در همین راستا در روز برگزاری کنگره ملی شهدا از یکی از خانواده های شهدای علمی استان نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل