نماد سایت مجاهدت

بقایی: حق ایران در دفاع مشروع در مقابل رژیم صهیونیستی محفوظ است

بقایی: حق ایران در دفاع مشروع در مقابل رژیم صهیونیستی


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل بقایی» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) پنجم آبان‌ماه با اشاره به اقدام تجاوزکارانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه ایران عنوان کرد: اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران نقض فاحش منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل هست و جمهوری اسلامی ایران را محق به توسل به دفاع مشروع می‌کند.

وی با اشاره به شهادت چهار تن از مدافعان حریم کشور افزود: ایرانیان به نیرو‌های مسلح خود که با شجاعت، فداکاری و قاطعیت از مام میهن در برابر تجاوز جنایتکارانه رژیم اسرائیل دفاع کردند، افتخار می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به شهادت ۱۰ نفر از مرزبانان نیز خاطرنشان کرد: ما همواره قهرمانانمان، نیرو‌های پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران که در راه دفاع از ایران عزیز به شهادت رسیدند و نیز نیرو‌های شجاع مرزبانی که در همان روز تجاوز اسرائیل علیه ایران، هدف یک حمله تروریستی بزدلانه در شهرستان تفتان قرار گرفته و شهید شدند، را به خاطر خواهیم داشت.

 امروز و در یک اقدام تروریستی توسط گروهک تروریستی جیش الظلم ۱۰ تن ار کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز در اقدامی متجاوزانه، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هدف قرار داد که براساس اخبار منتشر شده چهار تن از مدافعان آسمان کشور بر اثر این اقدام متجاوزانه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم امروز ضمن محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه اعلام کرد: با تأکید بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌دانیم. این وزارتخانه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانست و به شدیدترین وجه محکوم کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل