نماد سایت مجاهدت

ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند الگوسازی اجتماعی با محوریت خانواده است

ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند الگوسازی اجتماعی با محوریت خانواده است


آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» عضو شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: پوشش مناسب و رفتار صحیح اجتماعی در جامعه اسلامی به عنوان یکی از ارزش‌های مهم دینی و انسانی محسوب می‌شود که حجاب و عفاف از بعد تأثیرات فردی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری از بدو خلقت انسان تا به امروز داشته است.
 
وی افزود: چرا که رعایت حجاب به عنوان یک دستور دینی موجب تعالی روح می‌شود و هم به لحاظ جایگاه اجتماعی جامعه را از انحرافات باز داشته و به تقویت سلامت روحی و روانی افراد نیز کمک می‌کند و با ایجاد فضایی آرام و متناسب با حرکت در مسیر تقوا؛ بالندگی انسان در جهات مثبت و در زمینه‌های مختلف فکری، خانوادگی، اجتماعی، علم و … را سبب می‌شود.
 
آیت الله مدرسی ادامه داد: اهمیت این مسائل به ویژه در جامعه امروز که کشور ما هدف تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قرار گرفته است، دو چندان شده چرا که جامعه نیازمند ایمنی و باورمندی غنی در برابر اماج برنامه‌های مخرب اجتماعی و آسیب‌های مذهبی و فرهنگی است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی یزد تاکید کرد: لازم است امروز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف الگوسازی اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی با تکیه بر شیوه‌های نو، جذاب، هنرمندانه با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی برای مخاطب و اثر گذار به ویژه برای جوانان و خانواده مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: از دیگر سو باید این موضوع به دغدغه عمومی تبدیل شود و منتظر نمانیم یک فرد یا یک نهاد و دستگاه مرتبط در این زمینه اقدام کنند، بلکه ضروریست افراد دغدغه‌مند به میدان بیایند و کار مردمی همدلانه و اثربخش با تمرکز در محلات در زمینه حجاب و عفاف در اولویت برنامه‌های مذهبی و فرهنگی قرار گیرد.
 
آیت الله مدرسی اذعان داشت: ضرورت دیگر مورد نیاز در این عرصه نیز انجام اقدامات موثر در زمینه تولید و توزیع پوشاک اسلامی و مناسب است که ضعف جدی در این زمینه وجود دارد و باید برنامه‌های صنعت پوشاک به سمت تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب با رویکرد اسلامی و توجه به عناصر جذابیت، بازارشناسی و رفع نیاز گروه‌های مختلف مصرف کنندگان حرکت کند.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل