مجاهدت

تظاهرات‌های هفتگی در سرزمین‌های اشغالی/ شکاف میان سران رژیم صهیونیستی عمیق‌تر می‌شود؟


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی شنبه این هفته برای هجدهمین هفته متوالی راهی خیابان‌های تل‌آویو و شهر‌های دیگر سرزمین‌های اشغالی شدند و علیه بنیامین نتانیاهو و سیاست‌ها و برنامه‌های او و کابینه تندرو و افراطی او تظاهرات کرده و خواستار توفق طرح موسوم به اصلاحات قضایی و اصلاح برنامه‌ها و سیاست‌های کابینه او شدند. امری که با عدم پاسخ درست و روشن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صهیونیست‌ها بسیار طولانی شده و هم اکنون وارد هجدهمین هفته خودش شده است.

تظاهرات و به خیابان آمدن صهیونیست‌ها در شرایطی به سومین ماه خود نزدیک می‌شود که دست کم در آینده‌ای نزدیک هیچ نشانه‌ای از نرمش و کوتاه آمدن نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر خواسته‌ها و درخواست‌های مردم خود دیده نمی‌شود. امری که موجب شده تا خشم و عصبانیت مردم تل آویو و سایر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو به بالاترین میزان خود برسد.

البته شرایط امروز رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی بعد از آغاز به کار کابینه نتانیاهو از سوی کارشناسان و اهل فن پیش بینی شده بود. آن‌ها با بررسی و ارزیابی اعضای کابینه تندرو و افراطی نتانیاهو این احمال قوی را مطرح کرده بودند که در نتیجه اقدامات و سیاست‌های تند و افراطی این کابینه روز‌های ناآرام و ملتهبی سرزمین‌های اشغالی را انتظار می‌کشد. این کارشناسان بار‌ها با بیان هشدار به سران و مقامات تل‌آویو به آن‌ها گوشزد کرده بودند که اگر در برابر سیاست‌های افراطی کابینه نتانیاهو مقاومتی صورت نگیرد آرامش و ثبات نسبی که در شهر‌های صهیونیست‌نشین این رژیم وجود دارد از بین خواهد رفت.

هجدهمین هفته تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو

حال که تمامی هشدار‌های کارشناسان و اهل فن پیرامون کابینه نتانیاهو نادیده گرفته شده و برای هجدهمین هفته است که تل آویو و سایر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهارت‌های هفتگی مردم و معترضان هستند شاهد هستیم که عرصه برای نتاینیاهو و کابینه او به شدت تنگ شده است. این وضعیت برای سران و مقامات تل‌آویو با نزدیک شدن به سه ماه تظاهرات منظم هفتگی که شنبه‌ها برگزار می‌شود بسیار سخت، سنگین و غیرقابل تحمل شده است.

اما در این میان یکی از علل و عوامل مهمی که موجب شده تا تظاهرات‌های هفتگی صهیونیست‌های منتقد کابینه نتانیاهو همچنان با قدرت و توان نخستین روز‌های خودش ادامه داشته باشد برنامه‌ریزی و انگیزه فوق‌العاده بالای رهبران معترضان است. بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی سیاسیون و رهبران معترضان به صورت روزانه و پیوسته با برگزاری جلسات و نشست‌های منظم آخرین اقدامات و عملکرد کابینه نتانیاهو را با موشکافی هرچه تمام و بسیار دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند و به دنبال این موضوع برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای ادامه دادن و یا گسترده‌تر کردن اعتراضات خیابانی را تدوین و پیاده‌سازی می‌کنند.

البته در این میان موضوعی که موجب شده تا تظاهرات صهیونیست‌های معترض سیاست‌ها و عملکرد کابینه نتانیاهو با گذر از ۱۸ هفته همچنان ادامه داشته باشد کوتاه نیامدن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او از سیاست‌های نادرست و افراطی است که بعد از روی کارآمدن درپیش گرفتند. ضمن اینکه عدم توجه و رسیدگی به خواسته‌های معترضان نیز موجب شده تا هرلحظه بر آتش خشم و عصبانیت آن‌ها افزوده شود.

موضوع دیگری که به وضعیتی خطرناک و بسیار شکننده برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده، دو قطبی شدن صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بعد از روی کارآمدن کابینه نتانیاهو و آغاز تظاهرات‎‌های خیابانی است. زیرا در برابر مخالفان او که برای هجدهمین هفته است خیابان‌های تل‌آویو و سایر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی را به تسخیر خود درآوردند، حامیان و موافقان نتانیاهو و کابینه افراطی او که اغلب از صهیونیست‌های تندرو تشکیل شده‌اند نیز بار‌ها و بار‌ها در هفته‌های اخیر به خیابان‌ها آمدند و از سیاست‌های کابینه نتانیاهو پشتیبانی کردند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که در وضعیتی که شاهد صف آرایی موافقان و مخالفان کابینه نتانیاهو در برابر یکدیگر هستیم این موضوع مسئله‌ای خطرناک برای سران و مقامات تل‌آویو محسوب می‌شود. زیرا این صف بندی موافقان و مخالفان حتی به کارمندان دولتی، نظامیان و نیرو‌های ارتش این رژیم اشغالگر رسوخ کرده است و در حقیقت این وضعیت ناگوار می‌تواند کلید آغاز یک درگیری و یا یک جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی و میان صهیونیست‌های ساکن در شهرک‌های صهیونیست‌نشین باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل