نماد سایت مجاهدت

تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس

تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس


عضو کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، «ابوالفضل ابوترابی» از تهیه نامه تقاضای همه‌پرسی برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم از سوی برخی وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اعطای سهام عدالت به جاماندگان چگونه است؟

عضو کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» افزود: این طرح بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ تدوین شده است. 

وی در مجلس با بیان اینکه یارانه‌های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور است، تصریح کرد: در واقع افراد مرفه جامعه ۲۵ برابر نیازمندان از یارانه استفاده می‌کنند.

ابوترابی ادامه داد: تقاضای این نامه به ۱۰۰ امضا و به دو سوم رأی مجلس نیاز دارد و تاکنون ۲۹ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در دنیا بیشترین یارانه انرژی را در قالب یارانه آشکار و پنهان به مردم می‌دهیم و این یعنی سالیانه ۸۶ میلیارد دلار، درصورتی‌که کشور دومی که بیشترین یارانه را بعد از ما پرداخت می‌کند، کشور چین با ۳۰ میلیارد دلار است و این موضوع در عمل چیزی را عاید مردم نمی‌کند.

ابوترابی با بیان اینکه ما به صورت رسمی سه میلیون و به صورت غیر رسمی پنج میلیون اتباع خارجی داریم، تاکید کرد: این اتباع خارجی از یارانه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از کالاها اعم از دارو، مواد خوراکی و سوخت که یارانه می‌گیرند، قاچاق می‌شود و این به ضرر مردم است.

منبع: میزان



منبع
خروج از نسخه موبایل