نماد سایت مجاهدت

توجه ویژه دولت مردمی به افزایش جمعیت

توجه ویژه دولت مردمی به افزایش جمعیت


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در جلسه‌ی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی باید از دوران ابتدایی آغاز شود. موضوعات فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و آنچه باعث مشکلات امروز شده، روند اقدامات فرهنگی ۵۰ سال گذشته است.

وی افزود: در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی توجه خاصی به موضوع افزایش جمعیت شده و باید روند اقدامات ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

استاندار همدان اضافه کرد: موضوع اقتصادی و معیشت به تنهایی دلیل بر کاهش جمعیت نیست و تأثیر باورها و ذهنیت جامعه در این راستا یک اصل مهم است.

وی عنوان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شتاب بسیاری در تأثیرگذاری روی اذهان عمومی و در نتیجه کاهش جمعیت داشته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آموزش سواد رسانه و فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید برای آحاد جامعه در اولویت قرار دهیم، گفت: کیفیت تربیت فرزندان بسیار مهم است و باید در کنار تعدد فرزندان به این امر توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه آینده‌ی روشن با همت جوانان رقم می‌خورد، تصریح کرد: مسیر فرهنگ غرب به رفع نیازها در خارج از خانواده و در نهایت تنهایی فرد در سالمندی منتهی می‌شود.

استاندار همدان متذکر شد: تشکیل خانواده ایجاد انگیزه و امیدآفرینی دارد و فرهنگ‌سازان جامعه باید خطرات سیاه چاله‌ی سالمندی جمعیت را تبیین کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل