نماد سایت مجاهدت

حمایت از جشنواره تئاتر سنگر تعالی هنر دفاع مقدس را به‌همراه دارد

حمایت از جشنواره تئاتر سنگر تعالی هنر دفاع مقدس را به‌همراه دارد


«جواد فرهنگ‌نژاد» معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: جشنواره ملی تئاتر سنگر ویژه یگان‌های نظامی و انتظامی، گوشه‌هایی از لحظات سرشار از عشق و حماسه و همچنین جلوه‌های ایثارگری رزمندگان و شهدای والامقام را در دوران دفاع مقدس به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی باهدف بازآفرینی نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس و به تصویر کشیدن خاطرات آن دوران پرافتخار برگزار خواهد شد. هنرمندان عرصه تئاتر با اجرای نقش‌های متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان باعث آموزش و ارتقای سطح آگاهی و شناخت آن‌ها از دفاع مقدس می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: با عنایت به حضور فعال نیروهای مسلح در عرصه‌های فرهنگی هنری و تشکیل گروه‌های تئاتر، این گروه‌های هنری با تولید آثار فاخر ضمن پاسداشت ارزش‌های والای مجاهدت جامعه ایثارگری ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، نقش یگان‌های نظامی و انتظامی را در خلق این حماسه ماندگار با شرکت در سومین دوره جشنواره ملی تئاتر سنگر به تصویر خواهند کشید.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: این رویداد بیانگر هنر متعهد و ارزشی در عرصه ایثار و شهادت است که ایستادگی، مقاومت و دفاع همه‌جانبه ملت ایران اسلامی را در برابر دنیای استکبار در قالب هنر برای جامعه هدف روایت می‌کند. امیدواریم در این دوره شاهد رشد کیفی آثار باشیم و یگان‌های نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی با حضور گسترده خود به این جشنواره غنی ببخشند.

فرهنگ‌نژاد خاطرنشان کرد: جشنواره ملی تئاتر سنگر می‌تواند سرآغاز خلق آثار هنری ماندگار برای فعالیت اصحاب هنر و نیروهای مسلح باشد. قطعاً این حرکت هنری با حمایت، همدلی و هم‌افزایی فرماندهان نیروهای مسلح استان تأثیر بسزایی در رشد و تعالی هنر دفاع مقدس در حوزه تخصصی تئاتر خواهد داشت.

وی در پایان گفت: با یاری و همراهی مسئولین، این حرکت عظیم باعث هدایت هنرمندان استان و تشویق آنان برای نوشتن نمایشنامه و تولید تئاتر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت می‌شود و با ایجاد بستری مناسب راه رشد و تعالی بیش‌ازپیش جامعه هنری به‌خصوص نوجوانان و جوانان را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل