نماد سایت مجاهدت

خط پایان عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

هتک حرمت قرآن کریم خط پایانی بر عادی‌سازی روابط با تل‌آویو


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اقدام اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در هتک حرمت به قرآن کریم، این کتاب مقدس مسلمانان جهان را می‌توانیم بزرگ‌ترین و فاحش‌ترین اشتباه صهیونیست‌ها نسبت به مسلمانان جهان بدانیم که خط پایانی بر عادی‌سازی روابط کشور‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی است. زیرا این عمل شنیع و غیر انسانی به خودی خود صورت نگرفته و با توجه به حساسیت‌هایی که این عمل دارد قطعا با حمایت و پشتیبانی سران و مقامات تل‌آویو انجام شده است.

اما چرا هتک حرمت قرآن کریم توسط شهرک‌نشینان صهیونیست می‌تواند خط پایانی بر روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد؟ پاسخ به این سوال سهل و آسان نیست. زیرا قرآن کریم، کتاب آسمانی و الهی بیش از یک و نیم میلیارد نفر از مسلمانان جهان است و اقدام صهیونیست‌ها به گستاخی و جسارت به این کتاب آسمانی عواطف و احساسات جمعیت بسیار عظیمی از مردم جهان را جریحه‌دار کرده است.

بر همین اساس هم است که بلافاصله بعد از انتشار این خبر شاهد بودیم که مصر و جنبش حماس اقدام صهیونیست شهرک‌نشین ساکن سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کردند. در این رابطه و بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف کشور مصر یورش گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد شهرک عوریف و پاره کردن یک نسخه قرآن کریم را به دست محکوم کرده است. او در بیانیه‌ای گفت: هتک حرمت شهرک‌نشینان به قرآن بیانگر تروریسم، افراط‌گرایی و نژادپرستی است.

از طرف دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت مساجد توسط شهرک نشینان و پاره کردن و سوزاندن یک نسخه از قرآن‌کریم در روستای عوریف واقع در جنوب نابلس را به شدت محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است: این رفتار وحشیانه شهرک نشینان با حمایت ارتش اشغالگر، احساسات همه مردم و ملت ما را جریحه دار کرده است.

دیگر کشوری که هتک حرمت صهیونیست‌ها به قرآن کریم را محکوم کرد ترکیه بود. این کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای، آتش زدن قرآن توسط شهرک‌نشینان صهیونیست را به شدت محکوم کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «بار دیگر تاکید می‌کنیم که دولت اسرائیل موظف است بر اساس قوانین بین‌المللی از هرگونه حمله به مردم فلسطین، عبادتگاه، سکونتگاه و اموال آن‌ها و وقوع جرم نفرت‌پراکنی و اسلام ستیزی توسط شهرک‌نشینان یهودی در مناطق اشغالی فلسطین جلوگیری کند».

البته واکنش‌ها فقط به این کشور‌ها محدود نمانده است و در تازه‌ترین موج واکنش‌ها، وزارت خارجه یمن وابسته به دولت نجات ملی این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در حمایت از شهرک نشینان صهیونیست و هتک حرکت به قرآن کریم، محکوم است.

در این بیانیه آمده است: چنین جنایتی، احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان را خدشه‌دار کرده است. دشمن صهیونیستی با دست زدن به چنین تجاوزاتی سعی در بدتر کردن اوضاع در فلسطین اشغالی دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: رژیم صهیونیستی جز با واکنش قدرتمند و زبان زور، دست از ارتکاب جنایاتش برنمی دارد. نهاد‌های بین المللی که طی سالیان گذشته، چشم خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته‌اند، مسئولیت پیامد‌های تهدید امنیت و صلح بین‌المللی را برعهده دارند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که هتک حرمت قرآن کریم و مساجد از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست اقدامی غیرقابل پذیرش و خطرناک است و آن را محکوم می‌کنیم. در این بیانیه آمده است که این اقدام بالاترین نوع تروریست و نژادپرستی و توهین به اعتقادات مردم و دین آن‌ها است. ضمن اینکه حزب‌الله خاطرنشان کرد که این اقدام نقض تمام ارزش‌های دینی و انسانی و اخلاقی است. همچنین در بخشی از این بیانیه آمده است که از دولت‌های عربی و اسلامی و سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی می‌خواهیم که این اقدام را محکوم و گام‌های لازم برای جلوگیری از تکرار آن را اتخاذ کنند.

بر این اساس می‌توان با توجه به موج گسترده محکومت و انزجار کشور‌ها و گروه‌های مقاومت منطقه نسبت به هتک حرمت صهیونیست‌ها نسبت به قرآن کریم انتظار داشت که روند عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی اسلامی که با فشار آمریکا چند وقتی است که آغاز شده بود متوقف شده و خط عادی‌سازی روابط کشور‌های مسلمان با تل‌آویو قطع شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل