نماد سایت مجاهدت

دانش‌آموزان امروز آینده سازان این کشور هستند

دانش‌آموزان امروز آینده سازان این کشور هستند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم آغاز سال تحصیلی ضمن تبریک آغاز فصل درس و بحث،  اظهار داشت: کدام کشور را می‌توان نام برد که امثال بوعلی سیناها، خوجه نصیرها و حافظ و سعدی را در خود رشد داده باشد. کدام کشور هست که دانشمندانش این چنین سابقه روشن و تمدنی داشته باشد. اگر امروز بشر پیشرفت و توسعه دارد، مدیون حرکت‌های گذشتگان هست که بسیاری از آنها در این کشور بودند.

وی با بیان اینکه با وجود چنین تاریخی، اما در فضای مجازی واقعیت‌ها نوع دیگری برای جوانان ما القا می‌شود، افزود: فضای مجازی به شما اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های رشد خودتان را به خوبی ببینید. دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند با برجسته کردن نقاط ضعف، اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: دانش‌آموزان ما امروز در همان مسیری قرار گرفته‌اند که گذشتگان و دانشمندان ما حضور داشتند. دختر و پسر این کشور دارای توانایی‌های بالا و ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید آن را در وجود خودتان کشف کنید.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: مراقب باشید در مسیر کسب موفقیت‌ها، گرفتار حرف‌ها و حاشیه‌ها نشوید. دانش‌آموزان امروز آینده سازان این کشور هستند، مسئولان آینده و افرادی که کشور را باید به قله برسانند شما دانش‌آموزان هستید.

شعبانی با تاکید براینکه با تقویت اعتماد به نفستان، بدانید که رشد، پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی حق، توانایی و هنرمندی شماست، عنوان کرد: با ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس دولتی، باید در عرصه عدالت آموزشی قدم برداریم. کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی هست و هم توجه به مسئله تربیت هست

وی خاطرنشان کرد: نحوه درست درس خواندن را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم. درس خواندن یک تکنیک هست و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند. امیدواریم در مدارس دولتی استان شاهد قبولی نفرات برتر کنکور در سال‌های آینده باشیم. 

امام جمعه همدان در پایان متذکر شد: انصاف و وجدان اقتضا می‌کنیم امروز از شهدا و مدافعان حرم و مدافعان امنیت یاد کنیم و قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل