نماد سایت مجاهدت

دشمن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی است

دشمن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدنبی موسوی‌فرد» در خطبه‌های امروز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی مهدیه اهواز، صنعت هسته‌ای و فواید آن را کلید پیشرفت کشور عنوان‌کرد و اظهار داشت: تسهیل در زیست انسان، بهره‌وری از مواهب طبیعی، تشخیص سرطان‌ها و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج، داروسازی، زمین‌شناسی، کشاورزی و آفت‌زدایی از برکات و فواید صنعت هسته ای است.

وی به مخالفت مراجع و علما در خصوص استفاده از این صنعت برای فعالیت‌های غیرانسانی اشاره کرد و گفت: در شرع مقدس اسلام هر ابزاری که موجب نابودی و آسیب به بشر شود جایز نیست و ما نیز به آن ورود نخواهیم کرد اما دشمنان می‌دانند دستیابی ایران اسلامی به فرآورده‌های پیشرفته هسته‌ای توسط دانشمندان جوانان باعث پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی خواهد شد که همین موضوع زمینه ایجاد بدخواهی آنها برای ملت ایران است.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب جوانان ما باید با علم و دانش در این صنعت ورود کنند و مراقب نفوذ دشمن باشند.

موسوی فرد در ادامه توسعه توانمندی های کشور در زمینه هوش مصنوعی را نیز ضروری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ۲۰ سال پیش به استفاده از ابزارهای پیشرفته اشاره کردند و فرمودند: ایجاد تحولات بنیادی در مسیر امام (ره) جز با استفاده از ابزارهای پیشرفته امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هوش مصنوعی در واقع نوعی شبیه سازی هوش انسان توسط رایانه است که علاوه بر بهره وری در حوزه اقتصادی، در زمینه‌های مختلف صنعتی نیز کارایی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل