نماد سایت مجاهدت

راهبرد بی‌نتیجه ترور فرماندهان مقاومت برای تل‌آویو

راهبرد بی‌نتیجه ترور فرماندهان مقاومت برای تل‌آویو


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر با حمایت و پشتیانی همه جانبه آمریکا و دنیای غرب جنایت‌های فراوانی را در منطقه به ویژه در غزه و لبنان انجام می‌دهد و می‌توان گفت که در یک سال اخیر در کنار ویران کردن و نابود کردن شهر غزه حملات گسترده و وحشیانه‌ای را هم به جنوب لبنان و بیروت آغاز کرده هست که حاصل این جنایات به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و هزاران فلسطینی و لبنانی بی‌گناه هست.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود از جنگ غزه و همچنین حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تا امروز بیش از ۴۱ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۶ هزار نفر دیگر مجروح شدند. همچنین آمار بروز شده از تلفات حملات و عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از به شهادت رسیدن ۱ هزار و ۶۴۰ نفر و مجروح شدن ۸ هزار و ۴۰۸ نفر دیگر هست.

بر همین اساس باید گفت درست هست که رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر تعداد زیادی از مردم غزه را به خاک و خون کشیده و چندین نفر از فرماندهان حماس را به شهادت رسانده؛ همچنین درست هست که در چند روز اخیر به زعم خود ضربات سخت و جبران ناپذیری را، همانند به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به این گروه مقاومت اسلامی لبنانی وارد آورده ولی از این نکته غافل بوده که اصولا گروه‌های مقاومت در منطقه به شخص و فرمانده خاصی متکی نبوده و نخواهند بود.

این امر در خصوص گروه‌های مقاومت فلسطینی در منطقه به خصوص حماس و حزب‌الله لبنان هم صادق هست و اگر نگاهی به گذشته این گروه‌ها داشته باشیم درمی‌یابیم که هرچند رژیم صهیونیستی بار‌ها و بار‌ها اقدام به ترور و حذف فرماندهان و روئسای آنها کرده ولی این گروه‌ها نه تنها تضعیف نشدند که هربار صاحب رهبر و فرماندهی قوی‌تر و مقتدرتر هم شدند که موجب شده تا این گروه‌ها با قدرت و توان بیشتر و بالاتری مسیر مبارزات خود علیه دشمن صهیونیستی را طی کنند.

حال اگر بخواهیم به طور خاص در مورد حزب‌الله لبنان صحبت کنیم و به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل این گروه مقاومت اسلامی لبنانی بپردازیم باید به این مهم اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی تا امروز دو مرتبه رهبران حزب‌الله لبنان شامل «سید عباس موسوی» و «سید حسن نصرالله» را ترور کرده و به شهادت رسانده هست و این گروه مقاومت لبنانی هم هربار با رهبر جدید قدرتمندتر و پرتوان‌تر از قبل به مسیر مبارزه به دشمن صهیونیستی ادامه داده هست.

حزب‌الله لبنان به خوبی نشان داده که از آنچنان جوهره و ساختار متعالی و نظامندی برخوردار هست که حذف و از دست دادن رهبران آن هیچ تاثیری در حرکت روبه جلوی آنها ندارد. نمونه آن هم ترور و به شهادت رساندن «سید عباس موسوی» رهبر قبلی این گروه مقاومت اسلامی لبنان بود، زیرا این واقعه نه تنها هیچ تاثیری در فعالیت‌ها و اقدامات ظلم‌ستیزانه و ضدصهیونیستی آن نداشت که با روی کار آمدن «سید حسن نصرالله» شاهد بالندگی و رشد بیش از پیش حزب‌الله لبنان و کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌های درخشانی بر دشمن صهیونیستی بودیم.

هم اکنون هم با شهادت «سید حسن نصرالله» به دست ارتش اشغالگر و متجاوز رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ خطری این گروه مقاومت لبنانی را تهدید نمی‌کند که با توجه به آنکه حزب‌الله لبنان از افراد شجاع، مدیر و مبارز فراوانی تشکیل شده، قطعا رهبری مقتدر و شجاع روی کار خواهد آمد که موجب رشد و شکوفایی ببیش از پیش این گروه مقاومت اسلامی لبنانی خواهد شد.

در پایان باید گفت هرچند ضایعه ترور و به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» که ۳۰ سال سکان‌دار حزب‌الله لبنان بود قلب تمامی مسلمانان و مبارزان منطقه را به درد آورده هست، اما قطعا این گروه مقاومت اسلامی لبنانی با رهبری جدید خود موفقیت‌ها و پیروزی‌های بیشتر و بزرگترین را در برابر رژیم صهیونیستی کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل