نماد سایت مجاهدت

رسالت پرورشمدیران آینده بر دوش «معلمان» است

رسالت پرورش فرزندان ملت برای ورود به میدان مدیریت بر دوش «معلمان» است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در مراسم‌ تجلیل از معلمین نمونه استانی و کشوری در سالن اجتماعات دهکده ساحلی بندانزلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه معلمان اظهار داشت: رهبری، قشر معلمان را به‌عنوان مجاهدان صبور، سختکوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای کشور نام بردند.

وی با اشاره به نقش برجسته معلمان در تربیت فرزندان ملت، تصریح کرد: منزلت و جایگاه والای معلمان با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و نقش «کلاس معلم» نیز در افق‌ زندگی یک انسان اندیشه‌ورز بر کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله فلاحتی به تاثیر 2 عرصه خانه و مدرسه در زندگی انسان اشاره و بیان کرد: مدرسه حتی جایگاه والاتری نسبت به دانشگاه دارد زیرا جوان و نوجوان در ابتدا، در مدرسه و خانه پرورش پیدا می‌کند و این معلمان هستند که برای تربیت و تعلیم فرزندان می‌کوشند تا آن‌ها را وارد میدان مدیریت کنند.

امام جمعه رشت توجه اساسی به زیربناها را یکی از مهم‌ترین مسائل در عرصه خانه و آموزش و پرورش دانست و افزود: 3 مولفه دین، عقیده و خانواده مایه رشد، تعالی، ارتقاء ملت ایران شده است و از زمانی‌که اسلام وارد جامعه ایرانی شد، مردم ایران همواره دین را تنها راه نجات، ارتقاء جامعه و علم‌آموزی می‌دانند.

وی با اشاره به نقش خاص جمهوری اسلامی در تغییر معادلات فرهنگی، سیاسی و علمی دنیا خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی امروز در دنیا جرأت نمی‌کند که در مقابل جامعه ایرانی از جنگ حرف بزند و دوران گزینه‌های روی میز و زیر میز دیگر گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به برخی توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: فعالیت 2 هزار مرکز شیعه‌پژوهی در انگلیس و راه‌اندازی 50 دانشکده کوچک برای شناخت شیعه در اسراییل جعلی نشان‌دهنده تلاش دشمن برای شناخت بیشتر شیعیان است.

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: دشمن متوجه شده که 3 مولفه دین، اعتقاد و خانواده از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رشد و ارتقاء ملت ایران است و جمهوری اسلامی در حال انتقال این اصول به جبهه مقاومت، غرب آسیا و دیگر کشورها است به‌همین خاطر تلاش می‌کنند تا از طریق جنگ نرم، ملت ایران را در این 3 عرصه سست کنند و خانواده را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تا به‌امروز توانسته 3 مولفه دین، اعتقاد و خانواده را بومی‌سازی و صادر کند و اندیشه پوچ‌گرایی را محو کند تصریح کرد: جمهوری اسلامی، اندیشه دینی، گرایش به حق و حقیقت را در جامعه ترویج داده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش معلمان در تبیین 3 مولفه مذکور و احیای هویت دینی، منطقه‌ای و بومی ایرانیان گفت: گفته‌های معلم می‌تواند ساختار وجودی یک انسان را دگرگون کند زیرا او پرورش‌دهنده انسان‌های پاک جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل