نماد سایت مجاهدت

زبان هنر تاثیرگذارترین زبانی که در ذهن‌ها می‌ماند

زبان هنر تاثیرگذارترین زبانی که در ذهن‌ها می‌ماند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری ‌امروز در اختتامیه اولین جشنواره عکس خدمت در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره این است که بتوانیم از نوجوانان، جوانان و هنرمندان صیانت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها فرصتی برای آن است که هنرمندان هنر خود را به نمایش بگذارند و شناخته شوند، افزود: این توانمندی را جوانان و نوجوانان دارند تا با ذوق سرشار خود بتوانند از هنر خود در مسیر درست استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استفاده از هنر و هنرمندان برای بیان آرمان‌های انقلاب، امیدآفرینی و اعتمادسازی بین مردم است.

حیدری گفت: برگزاری جشنواره‌های هنری فرصتی فراهم می‌کند تا زمینه فعالیت هنرمندان به ویژه آن‌هایی که تعهد دارند فراهم شود، دانستن حق مردم است که بدانند مسئولان چه می‌کنند و جشنواره‌هایی همچون جشنواره عکس خدمت این فرصت را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است، زبان هنر تاثیرگذارترین زبان‌ها است که در ذهن‌ها می‌ماند و هنر اثرگذار و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت در هنر‌های مختلف ازجمله فیلم، نقاشی، تئاتر، عکس و… اعتماد به نفس فرد را بالا می‌برد، عنوان کرد: همدلی و هم افزایی هنرمندان پبشکسوت، نسل گذشته و نسل‌های جدید به‌واسطه هنر امکان پذیر است.

حیدری با تاکید بر اینکه هنرمندان و هنر بصری نقش موثری در انعکاس وقایع و دستاورد‌ها دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان در به تصویر کشیدن خلاقانه ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری به کشور می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی گفت: برگزاری جشنواره عکس خدمت می‌تواند به کشور تعمیم داده شود تا به عنوان یک فرصت خدمات نظام، دولت و خدمت‌گذاران بیان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: برای مثال می‌توان به بحث قطعی آب شهرکرد و تلاش‌ها برای اتصال آب را اشاره کرد که خدمتگزاران مردم حتی سه شیفت مشغول به کار بودند و برخی از تکنسین‌ها در لوله‌های انتقال آب به خواب می‌رفتند.

حیدری تاکید کرد: اثر یک عکس می‌تواند از ساعت‌ها سخنرانی بیشتر باشد، لازمه هنر به‌ویژه عکاسی صبر و حوصله زیادی است.

وی متذکر شد: کشور ایران تمدن بزرگ و اصیلی دارد و می‌توان با زبان هنر به ویژه عکاسی این قدمت تاریخی و زیبایی‌های کشور را به تصویر کشید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل