نماد سایت مجاهدت

شهادت ۶ نیروی امدادگر در قتل‌عام در صور لبنان+ فیلم

شهادت 6 نیروی امدادگر در قتل‌عام در صور لبنان+ فیلم


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شب گذشته قتل‌عام در روستای دیر دغیا در شرق شهر صور توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت ۶ نفر از نیرو‌های دفاع مدنی لبنان منجر شد و قتل عام دیگر علیه آوارگان در پناهگاهی در روستای وردانیه به شهادت ۷ آواره و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر انجامید.

بر اساس این گزارش، صبح امروز جنگنده‌های اسرائیلی به صورت متمرکز و محسوس حمله به شهرک خیام را آغاز کردند تا شاید بدین صورت روند سیستماتیک تخریب این شهرک را آغاز کنند. ارتش رژیم صهیونیستی که حمله زمینی اش به لبنان ناموفق بوده هست، با بمباران توپخانه‌ای، چندین نقطه و محور را به آتش بست.

وی تأکید کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل شب گذشته در حمله به روستای دیر دغیا واقع در شرق شهر صور، عمدا آمبولانس‌ها، کادر پزشکی و حتی نیرو‌های صلیب سرخ لبنان را هدف قرار داد که بر اثر آن، ۶ نیروی دفاع مدنی لبنان وابسته به وزارت کشور شهید شدند.

عزالدین خاطرنشان کرد: مقاومت همچنان در حال دفع تلاش‌های گسترده نیرو‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به خاک جنوب لبنان هست.

وی افزود که مقاومت اسلامی لبنان دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ گلوله مختلف از جمله موشک و گلوله توپ را به سمت مرز‌های جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی و همچنین برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده هست.

عزالدین توضیح داد که این امر نشان‌دهنده آمادگی مقاومت و همچنین حضور میدانی نیرو‌های حزب الله هست که اشغالگران به دروغ ادعا می‌کردند باعث از بین رفتن توان مقاومت و تضعیف نیرو‌های نظامی آن در رویارویی با ارتش اشغالگر شده هست.

وی بیان کرد: روستا‌هایی که شب گذشته مورد هدف قرار گرفتند عبارتند از: صور، بنت جبیل، نبطیه، جزین، صیدا و شوف.

همچنین قتل‌عام آوارگان در منطقه وردانیه، به شهادت هفت شهروند غیرنظامی و مجروح شدن بیش از ۱۷ آواره دیگر منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیما‌های جنگی اسرائیلی همچنان در حریم هوایی لبنان و به‌ویژه جنوب این کشور در حال پرواز هستند.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خود افزود که اشغالگران صبح امروز به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن یک نظامی دیگر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی اعتراف کردند.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل