نماد سایت مجاهدت

ضرورت اجرای حرکت‌های جهادی با نگاه مردمی

ضرورت اجرای حرکت‌های جهادی با نگاه مردمی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاح ساختمان کتابخانه شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق‌آباد از توابع شهرستان زبرخان با حضور «مرتضی دهقانی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، «محمد عین‌القضات» سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان و حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز برگزار شد.

دهقانی در این مراسم با تاکید بر انجام فعالیت‌های جهادی با رویکرد مردمی، اظهار داشت: امروز باید ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فرهنگی مسئولین باشد. در واقع این وظیفه ماست که زمینه و بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب در مردم را فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: در این مسیر نباید تنها به احداث کتابخانه بسنده کرد بلکه باید برنامه‌ها و فعالیت‌های مفید و موثر فرهنگی نیز اجرا شود.

تبدیل کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: امروز تمام تلاش کتابخانه‌های عمومی صرفا در حوزه امانت کتاب و سالن مطالعه نیست و شاهد تبدیل شدن کتابخانه‌ها به فرهنگسراهای اجتماعی و دانشگاه‌های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی شتاب حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و گسترش فضاهای کتابخانه‌ای قابل ملاحظه است، ابراز داشت: این موفقیت به‌واسطه همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن نحوه و نگاه مدیریتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دست آمده است.

وی با اشاره به احداث کتابخانه عمومی شهدای مهد ادیبان گفت: باید از این فرصت برای تبدیل شدن شهر اسحاق‌آباد به شهر کتابخوان و دوستدار کتاب نه تنها در استان بلکه در کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل