نماد سایت مجاهدت

ضرورت اهمیت به فعالان حوزه بهداشت در کنار فعالان حوزه درمان

ضرورت اهمیت به فعالان حوزه بهداشت در کنار فعالان حوزه درمان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با رئیس زاده رییس نظام پزشکی کشور، اظهار داشت: ایران اسلامی ما بعد از انقلاب در حوزه سلامت و تربیت نیروی لازم در این زمینه بسیار توفیق خوبی داشت.

وی با اشاره به فرموده‌های اخیر رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: این اغتشاشات با شعار مقابله با ضعف است، اما در حقیقت برای از بین بردن قوت‌هاست، بنابراین ما باید قوت‌ها را بشناسیم و تقویت کنیم، انصافا با جامعه‌ای از حوزه پزشکی روبرو هستیم که لیاقت‌های بالایی دارند، بسیاری از آن‌ها از نظر تدین و انسان دوستی بسیار ارزشمند هستند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انسان‌های ناباب کم و بیش در هر صنفی وجود دارند، افزود: حرف در حوزه پزشکی بسیار زیاد است، آسیب‌های موجود در این حوزه باید توسط نظام پزشکی شناسایی شود، هر مجموعه‌ای به عیب خودش آگاه‌تر است و بر رفع عیوب خودش تواناتر، بنابراین باید در این زمینه به عنوان جهاد مبارزه با فساد از ضعف‌ها در حوزه سلامت به‌وسیله نظام پزشکی شکل بگیرد، منوط به اینکه خودشان دچار فساد نشوند و سالم باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران متذکر شد: سالم‌ها باید انتخاب شوند، علما و دانشمندان خواص جامعه هستند و ارزش فوق مادی‌ای که در طول تاریخ در ذهنیت ما دارند باید حفظ شود و این هم البته باید در دل و جان جامعه پزشکی نهادینه شود.

وی همچنین تاکید کرد: نگاه و باورمندی به شغل تاثیرش را بر دیگران می‌گذارد، گرچه گسترش بی‌ضابطه دانشکده‌ها مفید نیست، ما هنوز از معدل لازم برخوردار نیستیم، به‌خصوص افزایش مهاجرت نخبگان که بی‌انصافی و برخلاف وجدان است، خالی کردن کشور از مرزها، تخصص‌ها و مهارت‌ها ضربه بسیار بزرگی است، نیاز به این است که جایگزینشان جایگزین اصولی باشد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: نباید در کیفیت سلامت افت به‌وجود بیاید، ما با اصل گسترش مشکلی نداریم، با ضربه به کیفیت گسترش مشکل داریم، ما باید اینجا قطب سلامت را ایجاد کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه‌های سلامت و طبابت باید نظارت بیشتری داشته باشد، همین مسئله سقط جنین در کشور ما خیلی بد است، از طرفی با کاهش نرخ فرزندآوری مواجه هستیم که اگر جلوی سقط‌ها گرفته شود زاد و ولد افزایش پیدا می‌کند، از آن طرف نسبت سزارین در ایران خیلی بالاست، باید نظارت شود باید به سمت زایمان طبیعی پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: مقداری از شکل‌گیری انحصار‌ها در حوزه سلامت مثل جا‌های دیگر وجود دارد، اگر بیائیم همان دولت الکترونیک را در حوزه سلامت پیاده کنیم، از زیرمیزی، رومیزی، فرار مالیاتی و … خبری نخواهد بود این‌ها زیبنده جایگاه سلامت نیست.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در مجموع جامعه هدف بسیار خوبی دارید، گفت: خدمات خوبی ارائه می‌کنید، تذکرات و نظارت باید باشد، باید به جنبه‌های معرفتی و دینی توجه کنید به مسئله عبادت توجه کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: اگر نرخ بیماری‌های خاص در مازندران بالاتر از معدل باشد نیازمند این است که در حوزه بهداشت توجهمان را زیاد کنیم تا بیماری‌ها از سرچشمه دفع شود، از طرفی باید به فعالان حوزه بهداشت همچون به متخصصین و اطبا اهمیت بدهیم، از خودگذشتگی یعنی اینکه کاری کنیم که بیمار کم شود، نه اینکه بازارمان گرم باشد یا مسئله تعارض شخصی و …، علیرغم این‌ها ما با یک جامعه خدوم مواجه هستیم که مایه سربلندی جامعه ایران شدند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل