نماد سایت مجاهدت

عملیات روانی برای توجیه شکست

عملیات روانی برای توجیه شکست


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رصد اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که طی روز‌های گذشته در رسانه‌های صهیونیستی و غربی منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این رسانه‌ها در هماهنگی کامل با اتاق فکر صهیونیستی- آمریکایی هستند و تمام تلاش‌شان بر این هست که نبرد کنونی بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی را از جمیع جهات به نفع صهیونیست‌ها تعبیر و تفسیر کنند.

پس این حجم از عملیات روانی که عموما مبتنی بر اخبار جعلی و گزاره‌های غلط هست و این روز‌ها هم به اوج خود رسیده، به خاطر این هست که ارتش اشغالگر قدس در نبرد زمینی با رزمندگان مقاومت اسلامی چه در غزه و چه در لبنان شکست خورده و هیچ دستاوردی برای آرام‌سازی فضای داخلی در راستای کاهش فشار از روی دولت نتانیاهو به دست نیاورده هست.

درواقع تمام آنچه که بنیامین نتانیاهو در این مدت از ترور فرماندهان مقاومت گرفته تا نبرد زمینی با حزب‌الله لبنان انجام می‌دهد تا به دستاورد قابل توجهی دست پیدا کند، در این راستا قابل ارزیابی هست؛ اما خوشبختانه همه اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها با عملیات وعده صادق ۲، جمعه نصر، آمادگی رزمندگان حزب‌الله لبنان در نبرد زمینی و حملات چندجانبه به صهیونیست‌ها از سوی یمنی‌ها و گروه‌های مقاومت عراقی به حاشیه رفته و تقریبا عملیات روانی رژیم صهیونیستی خنثی شده هست.

البته ناگفته نماند که این حجم از عملیات روانی از سوی صهیونیست‌ها به خاطر شکست آنها در میدان طبیعی به نظر می‌رسد و آنها چاره‌ای جز این ندارند. رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد و در جنگ غزه بجز کشتار و ویرانی دستاوردی کسب نکرده اند.

علاوه بر این شمال سرزمین‌های اشغالی در پی حملات موشکی مقاومت اسلامی لبنان، تقریبا خالی از سکنه شده و هیچ کدام از اسرایی که در هفت اکتبر توسط رزمندگان مقاومت به اسارت درآمده بودند، نیز آزاد نشده‌اند و تنها کاری که این روز‌ها از دست صهیونیست‌ها برمی‌آید، حمله به مناطق مسکونی و کشتار مردم بی‌گناه غزه و لبنان و تولید اخبار جعلی مثل تهدید به ترور فرماندهان و شخصیت‌های دینی یا متهم کردن برخی از فرماندهان به جاسوسی هست تا از این طریق از تضعیف بیشتر روحیه صهیونیست‌ها جلوگیری کرده و از آن‌سو با دلهره‌افکنی در جبهه مقابل، خود را قدرتی بلامنازع با توان عملیاتی بالا معرفی کند.

هرچند هدف صهیونیست‌ها از انجام عملیات روانی کاهش فشار از دولت ورشکسته نتانیاهو و هراس‌افکنی در افکار عمومی جبهه مقاومت و ایجاد تزلزل و تفرقه در میان آنان جهت کاهش انگیزه رزمندگان مقاومت هست، اما آنها هدف دیگری را پیگیری می‌کنند تا تداوم کشتار مردم بی‌گناه غزه و لبنان را نزد اربابان خود جهت جلب حمایت‌های بیشتر مالی و تسلیحاتی ضروری جلوه دهند. 

پس با این تفاسیر، هرچند رژیم صهیونیستی شعار «نیل تا فرات» را در صحنه‌های ظاهری به‌عنوان آرمان خود حفظ کرده هست، اما در عرصه عمل شرایط متفاوت هست و با توجه به شکست طرح معادله صلح ابراهیم و یا الحاق کرانه باختری مقامات رژیم صهیونیستی هیچ امیدی به اینکه بتواند اسرائیل را در موقعیت و مرز‌های کنونی حفظ کند، ندارد؛ چنانکه بنا به اذعان خودشان، کابوس فروپاشی این رژیم آنها را دچار روان‌پریشی کرده و برهمین اساس دست به عملیات روانی زده‌هست.

انتهای پیام/ ۴۱۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل