نماد سایت مجاهدت

لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس


دفاع مقدس” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/5/27/2571854_686.jfif” alt=”لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسی آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس” width=”306″ height=”184″ align=”left”>سرهنگ پاسدار «علیرضا غریبی»مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهادی دفاع مقدس استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس بوشهر،ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی اظهار داشت: دوران اسارت بخشی از دفاع مقدس هست که می بایست به وسیله خود آزادگان روایت شود.

وی در ادامه افزود:استفاده از ظرفیت کارشناسی عمیق آزادگان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بسیار ضروری ومهم هست  واین توانمندی در بین عزیزان آزاده در موضوعات مختلف به خاطر خودکفایی که در سال‌های اسارت داشتند، بسیار بالاست.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر ابراز داشت:قبل از اینکه دشمن بخواهد روایتی ازتاریخ اسارت و جنگ تحمیلی را با انتخاب خود و براساس غرض ورزی ها روایت کند  نباید در خصوص دوران  اسارت از درد ها و رنج ها و صبوری ها و حتی ریزترین مسائل نباید غفلت ورزید.

سرهنگ غریبی با اشاره به مهم بودن روایتگری دوران اسارات برای نسل جوان تصریح کرد:سیره انسانی و مقاومت آزادگان را در هیچ قاموس و كتاب و كتابخانه‌ای نمی‌توان یافت و می بایست نسبت به روایت لحظه به لحظه آن به نسل جوان تلاش وبرنامه ریزی گسترده نمود.

وی در ادامه گفت: امروز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‏ اى هست که پس از تحمل سال‏ها شکنجه و دورى از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏ها ایرانى پایان دادند. در این روز، شکیبایى مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به‏بار نشست و سال‏هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهى تحقق یافت: «و بشر الصابرین».

انتهای پیام/

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل