نماد سایت مجاهدت

مادر شهید «محمدعلی سلطان‌زاده» آسمانی شد

مادر شهید «محمدعلی سلطان‌زاده» آسمانی شد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «شهربانو کریما» مادر شهید گرانقدر «محمدعلی سلطان‌زاده» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و تدفن پیکر این مادر شهید پیش از ظهر امروز (شنبه) از محل هیأت ابوالفضلی بشرویه به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود.

«محمد علی سلطان‌زاده» در بیستم شهریور سال ۱۳۴۹ در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در شهر بشرویه چشم به جهان گشود. از همان دوران کودکی در محیطی مذهبی، رشد و نمو کرد و وجودش با عشق و محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) عجین گشت.

در اوج خفقان شمشاهی پهلوی که «محمدعلی» در مقطع ابتدایی درس می‌خواند، عکس‌های شاه و خاندان پهلوی در کتب درسی‌اش را مخدوش و چشم‌هایش را سوراخ می‌کرد. تحصیلات ابتدایی را به پایان برد و دوران راهنمایی را همزمان با سال‌های اول جنگ تحمیلی شروع کرد و در سن ۱۶ سالگی عازم پادگان آموزشی و سپس راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد.

محمدعلی در سوم بهمن‌ ۶۵ در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۵ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی فیض شهادت نائل ‌آمد و پس از ۱۲ سال پیکر پاکش شناسایی و به مشهد منتقل شد و در ۱۷ تیر ۱۳۷۶ در گلستان شهدای بشرویه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل