مجاهدت

مجاهدت هنرمندان در تعظیم اسطوره ملی


گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امسال با جوشش هنرمندان و برگزاری متعدد رویدادهای هنری در قالب‌های مختلف بود در سراسر کشورمان جلوه ویژه‌ای به خود گرفت. موسیقی، شعر، هنرهای تجسمی، تئاتر و فیلم و سرود قالب‌های ویژه‌ای بود که طی هفته گذشته توجه‌ی ویژه به یک قهرمان و اسطوره ملی داشت.

سرباز نامه با خوانندگی پرواز همای

آلبوم موسیقایی «سرباز نامه» با سروده‌ای از افشین علا و خوانندگی پرواز همای در ستایش مقام قهرمانان افسانه‌ای شاهنامه (آرش کمانگیر و سیاوش) ساخته شده و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت رونمایی شده است.

«آرش»، «دشمن»، «پرتاب»، «مرز وطن»، «پیر قبیله»، «حلقه وصل»، «سیاوش دیگر»، «رفیق خفته درخون»، «پیاله خون»، «تفنگم»، «خدا و میهن»، «اشک عالم» و «پیرتاریخ» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

سرودهای «روایت سرباز» برای حاج قاسم

رویداد سرود «روایت سرباز» دومین جایزه بنیاد رودکی در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده سردار شهید در تالار وحدت برگزار شد. در این رویداد پس از بررسی ۵۵ اثر مرتبط با سردار دل‌ها از ۳۴ گروه سرود سراسر کشور، برای شرکت در مراسم پایانی انتخاب شدند.

مجاهدت هنرمندان در تعظیم اسطوره ملی

حسن ریاحی، هادی آرزم و سید محمد میر زمانی، از اساتید پیشکسوت موسیقی داور این رویداد بودند که در نهایت ۷ اثر منتخب برای دریافت دومین جایزه هنری بنیاد رودکی به دبیرخانه رویداد معرفی شدند.

رویداد ملی هنرهای تجسمی «جان فدا»

رویداد ملی «جان فدا» روایتِ بخشی از ابعادِ شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان هنر با حضور ۲۰۰ هنرمند از سراسر کشورمان در مشهد برگزار شد. در این رویداد هنرمندان رشته‌های مختلف حوزه تجسمی به خلق اثر دست زدند و آثار قابل توجهی تولید شد که در سالروز شهادت حاج قاسم به نمایش در آمد.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده مردمی و غیرمردمی برای سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اگرچه متنوع و دارای ابعاد مختلی بود و تقریبا در سراسر کشورمان گسترده پیدا کرده بود اما این اسطوره ملی بخاطر اهمیت و ظرفیت بالایی که دارد و اقبالی که هنرمندان نسبت به ایشان از خود نشان داده‌اند نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل