نماد سایت مجاهدت

معرفی ۸ طرح در کنگره برای اخلال در بازگشت آمریکا به برجام

معرفی ۸ طرح در کنگره برای اخلال در بازگشت آمریکا به برجام



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های گذشته چند طرح برای اخلال در هر گونه تلاش احتمالی از سوی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام ارائه کرده‌اند.

تشدید تحریم‌ها علیه ایران، اعلام عدم حمایت از برجام، مخالفت با کاهش تحریم‌ها و تلاش برای جلوگیری از پیوستن دوباره آمریکا به این توافق موضوعات کلی این طرح‌ها را تشکیل می‌دهند.

پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» نوشته برخی از این طرح‌ها از حمایت چندانی برخوردار نیستند اما برخی دیگر با حمایت قانونگذاران جمهوری‌خواه روبرو شده‌اند.

در مجلس سنا، طرحی که سناتور جمهوری‌خواه «بیل هاگرتی» ارائه کرده و به دنبال نظارت بر هر گونه اقدام از سوی دولت برای رفع تحریم‌ها است از حمایت ۲۷ سناتور دیگر برخوردار شده است.

طرح دیگر، قطعنامه‌ای است که سناتور افراطی ضد ایرانی، «جو کاتن» معرفی کرده و به مخالفت با هر شکل از کاهش تحریم، مگر در صورت رسیدگی به تمامی زمینه‌های اختلافات با ایران اعم از برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای می‌پردازد. این قطعنامه از حمایت ۳۱ سناتور برخوردار شده است.

موازی همین دو طرح در مجلس نمایندگان هم معرفی شده‌اند. در آن مجلس طرح موازی هاگرتی ۲۴ حامی و طرح موازی کاتن ۳۰ حامی دارند.

منبع: فارس



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل