نماد سایت مجاهدت

هراس آمریکا از وقوع جنگ گسترده در منطقه

هراس آمریکا از وقوع جنگ گسترده در منطقه



بشیر اسماعیلی، کارشناس و هیئت علمی دانشگاه گفت: آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد و در عین حال باید همزمان جنگ پیچیده روسیه با اوکراین را هم مدیریت کند و از گسترش جنگ هراس دارد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، بشیر اسماعیلی اظهار کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی دست به ماجراجویی بزند به نحوی که به طور مثال تأسیسات هسته‌ای ایران یا زیرساخت‌های حیاتی کشور را مورد حمله قرار دهد و یا به غیر نظامیان آسیبی وارد کند، در آن موقع است که جمهوری اسلامی ایران قطعاً واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این واکنش به احتمال زیاد پای آمریکا را به مناقشه باز کند، رقبای عمده آمریکا یعنی چین و روسیه هم که در منطقه منافع مهمی دارند، طبعاً نمی‌توانند بی تفاوت مانده و به نحوی به جنگ ورود خواهند کرد.

این استاد روابط بین المللی افزود: ضمن اینکه نیروهای مقاومت هم در صورت ورود ایران به یک جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی، تمام توان خود را برای ضربه زدن به این رژیم و حامیان آن به کار خواهند گرفت. مسائلی مثل قطع صادرات روزانه حدود ۱۲ میلیون بشکه نفت از خلیج فارس و تغییر در دکترین هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از دیگر نتایج یک جنگ تمام عیار خواهد بود.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را در نوامبر پیش رو دارد و در عین حال می‌بایست همزمان جنگ پیچیده روسیه با اوکراین را هم مدیریت کند، از یک جنگ گسترده در منطقه که شدیداً درگیر آن شود، هراس خواهد داشت.

اسماعیلی گفت: همچنین در روزهای اخیر شاهد مانور نظامی چین با هدف نمایش قدرت برای بازگرداندن تایوان به خاک خود هستیم. مسأله ای که از خطوط قرمز آمریکا در شرق آسیاست و مطلع است که تعمیق جنگ در غرب آسیا طبعاً به سود چین خواهد بود.

سامانه صهیونیست‌ها آسیب پذیر شده است

وی خاطرنشان کرد: در این روزها شاهدیم که با وجود جنگ روانی صهیونیست‌ها مبنی بر پاسخ نظامی گسترده به عملیات وعده صادق دو، سامانه‌های پدافندی آنان بسیار آسیب پذیر است، همانطور که دست به دامان سامانه «تاد» آمریکا شده‌اند تا بلکه آسیب پذیری تأسیسات مهم آنها دربرابر موشک‌های ایران کاهش یابد.

این استاد روابط بین المللی ادامه داد: حزب الله لبنان ضربات سنگینی را به خصوص در حملات پهپادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده و موجب گرفتار شدن آنها در شمال سرزمین‌های اشغالی شده است. بنابراین در مجموع می‌توان پیش بینی کرد رژیم صهیونیستی توانایی لازم برای به راه انداختن جنگی گسترده با ایران را نخواهد داشت.

وی ابراز کرد: در کنار قدرت سخت و آمادگی نظامی و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی فعال با کشورهای منطقه به عنوان سیاست مکمل، جهت تحقق اهداف قدرت هوشمند پیگیری شده است و سفرهای فشرده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی که در اوج تنش‌ها صورت پذیرفت، علاوه بر نمایش اقتدار کشور، این پیام را داشت که جمهوری اسلامی ایران، انفعال دیپلماتیک که مد نظر رژیم صهیونیستی است را به پویایی دیپلماتیک بدل کرده است این در حالی صورت می‌گیرد که دولت‌های غربی یا برخی از دول منطقه، هر روز که می‌گذرد مجبورند نسبت به روابط خود با رژیم صهیونیستی محتاط‌تر باشند.

وی گفت: در واقع جنایات رژیم به حدی بی پروا و وحشیانه بوده است که افکار عمومی در جهان دولت‌های متبوع خود را در زمینه روابط با رژیم اشغالگر قدس تخت فشار قرار می‌دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: حمله به نیروهای صلح‌بان ملل متحد نیز به این تنفر عمومی علیه صهیونیست‌ها افزوده است و اظهار نظرات اخیر اسپانیا و فرانسه در اروپا و همچنین مواضع محتاطانه کشورهای حوزه خلیج فارس در همین راستا قابل تحلیل است. بنابراین در عین فعالیت‌های مستمر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، شاهد انزوای دیپلماتیک رژیم صهیونیستی می‌باشیم.

این استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوراسگان بهترین اقدام در شرایط کنونی را حفظ توان بازدارندگی و آمادگی برای سناریوهای احتمالی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: در عین حال تحولات منطقه و جنگ در غزه و جنوب لبنان بایستی به طور دقیق رصد شود تا واکنش‌های مقتضی در این راستا به طور همزمان و پویا صورت پذیرد.

وی گفت: نکته مهم دیگر، مبارزه با جنگ روانی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی است تا افکار عمومی در ایران تحت تأثیر دروغ‌پردازی رسانه‌های وابسته به صهیونیسم قرار نگیرند.

استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: ایران به عنوان کشوری کهن همواره در معرض بحران‌های بزرگ تاریخی قرار داشته و به فضل الهی از تمامی آنها سربلند و پیروز بیرون آمده است و این پیروزی تداوم خواهد داشت.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل