نماد سایت مجاهدت

همه دستگاه‌ها برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند

همه دستگاه‌ها برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوا و رعایت حلال و حرام ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در لحظات پایانی عمر خود و در آستانه شهادت در جمع محارم و فامیلان خود فرمود شفاعت ما در روز قیامت شامل کسانی که نماز را سبک می‌شمارند نمی‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی، افزود: فارسی زبان دوم اسلام است که تعالیم و معارف دین با این زبان بیان شده و باید زبان فارسی را گرامی بداریم و از بکار بردن واژه‌های بیگانه پرهیز کنیم.   

امام جمعه ساری بر لزوم به کار بردن واژه‌های فارسی در نامگذاری ورودی شهرها، اصناف و مغازه‌ها تاکید کرد و گفت: همچنین نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: عربی زبان دین، قرآن، دل ما و خداست و خداوند کتاب خود را به زبان عربی عرضه کرده است و ما با این زبان به عنوان زبان بیگانه مبارزه نمی‌کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی از غرب زدگان هدفشان مبارزه با زبان دین خداست، افزود: این در حالی است که آنان از واژگان بیگانه‌ها و غربی استفاده می‌کنند و باید در نامگذاری‌ها از زبان فارسی و اسامی اهل بیتی استفاده کنیم.

وی با بزرگداشت حکیم عمر خیام اذعان داشت: خیام از مفاخر دینی ماست و نسل جوان باید مفاخر کشور را بشناسند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه  قوای سه‌گانه باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از فساد به عنوان اژد‌های هفت سر نام برده است و قوای سه‌گانه باید فسادستیزی و فسادزدایی کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شاهد به کار گرفتن برخی از افرادی هستیم که استعلام آن‌ها منفی است، افزود: با به کار گماردن این افراد نمی‌توان فساد زدایی و فساد ستیزی کرد و باید در مبارزه با نابسامانی‌های فرهنگی نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید وارد برخورد با نابسامی‌های فرهنگی شوند، اضافه کرد: همه اماکن و واحد‌های تولیدی   برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند.

آیت الله محمدی لائینی ضمن حمایت از نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی طرح عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: از این نیرو و دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای این طرح‌ها حمایت می‌کنیم و نیروی انتظامی نیز با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه بدهد.

امام جمعه ساری ارائه کالابرگ را راهکار خوبی برای بهبود معیشت و رفاه مردم دانست و گفت: حداقل بیست کالابرگ به شکل مدرن‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی لغو نهانی قانون ننگین کاپیتالاسیون و امتیاز تنباکو را از جمله اقدامات برجسته انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده امام راحل ما قبلا وابستگی ذلت‌باری داشتیم و محمدرضا قبول کرده بود و در مقابل آمریکا عبد ذلیل بودیم، اما ایران این ذلت را شست و عزت پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هرجا احساس وجدان دینی مردم بیدار بود نقشه‌های دشمنان با مانع روبرو می‌شد، افزود: ماجرای تنباکو و نهضت مشروطیت از نمونه‌های آن است و این ملت سابقه درخشانی در ذلت ستیزی و مبارزه با ذلت نوکری اجانب دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اجانب چشم طمع به این انقلاب دارند، گفت: به آمریکا و نظام سلطه می‌گوئیم این ملت به برکت انقلاب اسلامی آزاد شده و رهاشده است و هرگز اجازه سلطه مجدد را نخواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل