نماد سایت مجاهدت

هوشمند سازی مرز‌ها اولویت مرزبانی فراجا

هوشمند سازی مرز‌ها اولویت مرزبانی فراجا


به گزارش مجاهدت از گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره بر هوشمندسازی مرز‌های کشور، اظهار داشت: استفاده از ریز پرنده‌ها، انواع پهپاد‌ها و رادار‌های پیشرفته که در ساحل و عمق دریا یاریگر مرزبانان باشد و همچنین استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، اپتیکی، فنس‌های هوشمند و مغناطیسی و حس گر‌ها در مناطق حساس کشور از برنامه‌های مهم هوشمند سازی در مرزبانی است.

سردار گودرزی در ادامه با تأکید براینکه هوشمند سازی برای افزایش توان عملیاتی و اشراف اطلاعاتی مرزبانان یک ضرورت است، افزود: طرح هوشمند سازی همراه و همگام با طرح انسداد مرز‌ها اجرا می‌شود و امید است طرح انسداد مرز‌ها در کمتر از سه سال آینده اجرا شود.

وی همچنین از ایجاد یک دانشکده دریابانی در شمال کشور خبر داد و اظهار داشت: در این دانشکده تفنگداران دریایی، ملوانان و ناخدا‌های باتجربه برای استفاده از شناور‌های پیشرفته آموزش داده می‌شوند تا این نیرو‌های آموزش دیده با کمک تجهیزات به روز، امنیت دریا و مرز‌های آبی کشور را حفظ کنند.

سردار گودرزی همچنین از تلاش مرزبانی برای حفظ امنیت گردشگران در سواحل شمال و جنوب کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: مرزبانان علاوه بر تأمین امنیت مسافران نوروزی در دریا، تا پایان نوروز در کناران مسافران آماده هرگونه خدمات رسانی و امداد رسانی دریایی هستند.

فرمانده مرزبانی انتظامی در خاتمه با قدردانی از زحمات سرهنگ «یدالله شرفی» فرمانده سابق مرزبانی استان بوشهر، گفت: با حکم فرمانده انتظامی کشور مجاهد دیگری به نام سرهنگ «عبدالله خسروی» عهده دار مرزبانی استان بوشهر خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل