نماد سایت مجاهدت

کارگاه توانمند‌سازی نویسندگان لرستانی برگزار می‌شود

کارگاه توانمند‌سازی نویسندگان لرستانی برگزار می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در آیین افتتاحیه کارگاه داستان‌نویسی دفاع مقدس، اظهار داشت: روایتگری، قصه‌گویی و حکایت‌پردازی همواره در تاریخ بشریت و زندگی انسانها وجود داشته و در گذشته قصه‌ها و روایات به صورت شفاهی و سینه به سینه نقل می‌شدند.

وی با بیان اینکه با اختراع خط و ترویج کتابت، به مرور زمان اتفاقات و حوادث ثبت و ضبط می‌شدند، گفت: رمز ماندگاری تاریخ و فرهنگ هر ملتی، مکتوب کردن است.

‌رشیدی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از درخشان‌ترین و موثرترین بخش تاریخ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، افزود: ملت ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز شتافتند و برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های ملی و مذهبی شجاعانه ایستادگی کردند.

‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: مطالعه، واکاوی، تبیین، پژوهش و ثبت و ضبط اتفاقات دوران دفاع مقدس صرفاً مطالعه خاطرات گذشته نیست؛ بلکه گنجی، مملو از چرایی‌ها، بایدها و نبایدها، پیروزی‌ها و ناکامی‌ها و در نهایت تجارب و دستاوردهایی است که باید به آیندگان منتقل شود.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس باعث خلق ادبیات پایداری در کشورمان شد و نویسندگان، پژوهشگران و شاعرانی زیادی در این عرصه آثاری را خلق کرده اند.

رشیدی پرداختن به حوزه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری را از ضروریات فرهنگی عصر حاضر دانست و گفت: داستان، رمان، شعر، فیلمنامه و نمایشنامه و… از جمله ژانر های ادبیات دفاع مقدس هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت نویسندگان و اهالی قلم برای ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: قلم‌های توانمند می‌توانند نقش مقاومت، ایثار و شهادت در پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی برای جوانان تبیین کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی نویسندگان لرستانی متذکر شد: این کارگاه‌ها در دوره‌های سه ماهه برگزارمی‌شود و در پایان دوره به شرکتت کنند گان گواهی حضور در دوره اعطا می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه مبارکه فجر در سال‌جاری، مسابقه داستان نویسی دفاع مقدس بین نویسندگان لرستانی بر گزار می‌شود و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل