نماد سایت مجاهدت

کلاهبرداری با فریب افراد سالخورده

کلاهبرداری با فریب افراد سالخورده



سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که با فریب دادن افراد سالخورده، از کارت بانکی آنها سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، سرهنگ محمد افشار سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به شیوه فریب دادن افراد سالخورده و برداشت مبالغ از کارت عابر بانک آنها در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۸ ستارخان، دستگیری کلاهبردار در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پس از بررسی محل سرقت و بازبینی دوربین‌های مداربسته، متوجه شدند سارق با فریب دادن افراد مسن کارت عابر بانک آنها را سرقت می‌کند که با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق شناسایی شد و تصویر متهم در اختیار تمامی واحدهای گشت انتظامی و عملیاتی قرار گرفت.

سرهنگ افشار ادامه داد: تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان متهم را در حین فریب یکی از شهروندان سالمند رؤیت که بلافاصله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی ابراز داشت: در بازرسی اولیه تعداد ۱۰ کارت بانکی کشف شده و کلاهبردار به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن افراد سالخورده اعتراف کرده و از کارت عابر بانک یکی از شکات مبلغ هفتصد و پنجاه میلیون ریال برداشت نموده است و تا کنون ۱۰ نفر از شکات شناسایی و در مجموع مبلغ یک میلیارد ریال از مالباختگان سرقت نموده است.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

منبع: مهر

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل