مجاهدت

یوم النکبة؛ یادآور ۷۰ سال اشغال سرزمین فلسطین


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تاریخ سرزمین فلسطین و جهان اسلام هیچگاه روز ۱۵ می‌سال ۱۹۴۸ را فراموش نکرده و از یاد نخواهد برد. روزی که صهیونیست‌ها با حمایت و پشتیبانی دنیای غرب و در راس آن آمریکا به صورت رسمی تشکیل دولت جعلی و نامشروع «اسرائیل» را اول به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و سپس به مردم دنیا اعلام کردند.

البته بر کسی پوشیده نیست که تشکیل دولت جعلی و نامشروع «اسرائیل» رویداد و اتفاقی نبود که یک شبه و ناگهانی روی داده باشد بلکه در پشت اعلام این رژیم نامشروع سال‌های فراوان نقشه‌ها کشیده شده بود و برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی انجام شده بود که حاصل آن اشغال سرزمین‌های مردم فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی بود.

اما در حالی بیش از ۷۵ سال از تشکیل رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی می‌گذرد که نسل‌های مختلف مردم فلسطین از پیران تا جوانان و حتی کودکان و نوجوانان ظلم‌ها و جنایات وحشتناک و باورنکردنی را که صهیونیست‌ها در مسیر اشغال و صاحب شدن سرزمین‌های مادری فلسینیان مرتکب شدند را از یاد نبرده و هیچگاه نیز از یاد نخواهند برد.

در حقیقت به خاطر سپردن تمامی جنایت‌هایی که نظامیان صهیونیست از فردای ۱۵ می‌سال ۱۹۴۸ علیه مردم و ملت مظلوم و بیگناه فلسطین انجام دادند در تاریخ و کتب ثبت و ضبط شده است. این جنایت‌ها آنقدر ترسناک و وحشتناک است که همین امروز هم اگر کسی این کتب و اسناد را مطالعه کند همانند مردم فلسطین که خشم و نفرت خود را بیش از ۷۵ سال است که از این رژیم اشغالگر و متجاوز نگهداشتند، دچار خشم و انزجار فراوانی خواهند شد.

یوم النکبة؛ یادآور ۷۰ سال اشغال سرزمین فلسطین

البته همین خشم نفرت علیه صهیونیست‌های اشغالگر است که به مردم و جوانان و به خصوص نیرو‌های مبارز فلسطینی و گروه‌های مقاومت این توان و انگیزه را داده است که با مقاومت و ایستادگی در میدان مبارزه با رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی باقی بمانند تا روزی آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی از چنگال صهیونیست‌های غاصب را با یکدیگر و مردم خود جشن بگیرند.

حال در این میان موضوعی که نه تنها داغ اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را تازه نگهداشته بلکه خشم و نفرت از این رژیم نامشروع را روز به روز بیشتر از قبل نیز می‌کند نقل جنایت‌های صهیونیست‌ها توسط پدران و مادران برای فرزندان خود و نسل‌های جوان فلسطینی ساکن سرزمین‌های فلسطینی نشین به خصوص نوار غزه و کرانه باختری است. موضوعی که اگرچه توسط نسل جوان فلسطینی دیده نشده، ولی تلخی و درد آن ظلم‌ها و تعدی‌ها با توجه به نقل جنایت‌هایی که به پدران و مادران آن‌ها شده به نسل‌های بعدی هم انتقال پیدا کرده است.

در واقع می‌توان گفت انتقال تمامی وقایع و رویداد‌هایی که در سرزمین‌های فلسطینی بعد از ۱۵ می‌سال ۱۹۴۸ توسط صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین اتفاق افتاده موجب شده تا نوجوانان و جوانان فلسطینی انگیزه لازم و کافی را برای مبارزه و ایستادگی در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را پیدا کنند. از این روی است که همه روزه شاهد عضویت روزافزون جوانان و حتی نوجوانان در گروه‌های مقاومت فلسطینی به منظور مبارزه و مقابله با این رژیم اشغالگر و نامشروع هستیم.

اما در این میان گناه اصلی را جامعه جهانی مرتکب شده که با سکوت در برابر تمامی ظلم‌ها و جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین روا داشته است به نوعی شریک جرم اقدامات صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. زیرا صهیونیست‌ها در سایه سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی بود که جسور شده و جسارت ارتکاب جنایت‌هایی که در تاریخ ثبت و ضبط شده را پیدا کردند.

البته با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کامل و تضمین شده‌ای از اروپا و آمریکا و حتی برخی از کشور‌های عربی منطقه دارد نه تنها دست از جرم و جنایت‌هایی که تا امروز علیه مردم فلسطین برنداشته است که همه روزه شاهد هستیم به بهانه‌های مختلف به اماکن مقدس مسلمانان فلسطینی از جمله مسجدالاقصی هجوم و یورش بده و سعی در تخریب و از بین بردن قبله اول مسلیمن جهان دارند.

از طرف دیگر جوخه‌های ترور و مرگ رژیم صهیونیستی نیز در طول این سال‌ها بیکار نبوده و به صورت منظم و دوره‌ای با انجام عملیات‌های نظامی و ترور بسیاری از رزمندگان و فرماندهان شاخص گروه‌های مقاومت فلسطینی را به شهادت رسانده و تعداد قابل توجهی را مجروح کردند.

در پایان باید گفت مردم فلسطین امروز هم با گذشت بیش از ۷۵ سال از ۱۵ می‌سال ۱۹۴۸ که رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تشکیل شده است تمامی جرم‌ها و جنایت‌های صورت گرفته علیه خود و اجداد، پدران و مادران خود را از یاد نبرده و با خشم و نفرتی حاصل از این خاطرات دست از مبارزه با صهیونیست‌های غاصب نکشیده و تا نابودی کامل آن‌ها از حرکت در مسیری که در آن پای گداشته‌اند متوقف نخواهند شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل