نماد سایت مجاهدت

تولید محصولات جدید دفاعی با نوآوری نزاجا



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، امیر سرتیپ بازنشسته محمد غفاری، فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار  با اشاره به دستاوردهای دفاعی مهم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، گفت: نیروهای مسلح در شرایط تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه دنیای استکبار برعلیه جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران، با اقتدا به مولا و فرمانده خود ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری توانسته‌اند، با تکیه‌بر نیروهای جوان، خلاق و نوآور، پیشرفت‌های شگرفی در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات نظامی به‌دست آورند.

*پیامد مهم اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار قدرت دفاعی را یکی از مؤلفه‌های بازدارندگی، بالا بردن قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با تأکید بر اینکه پیامد مهم اقتدار دفاعی، قدرت چانه‌زنی در دیپلماسی است، تصریح کرد: این اقتدار مواضع دشمن را نسبت به کشورمان نرم‌تر کرده است.

غفاری افزود: همین‌که استکبار تقاضای مذاکره بر سر قدرت منطقه‌ای و موشکی ما را دارد، بدان معناست که مسیر نیروهای مسلح در کسب آمادگی دفاعی و تجهیزات، مسیری درست و موفقیت‌آمیز بوده است.

*تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص  در نزاجا

وی ادامه داد: این مهم در نیروی زمینی با تلاش فرمانده محبوب و ولایی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر حیدری عزیز در ابعاد مختلف (ساختار سازمانی، سازماندهی، آموزش‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگی، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و تجهیزات بروز) با توجه اوامر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تحرک، کارآمدی و نیاز عملیاتی، با سرعت در حال انجام است.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار بابیان اینکه به‌جرئت می‌توان گفت که نیروی زمینی ارتش در بهترین شرایط ازنظر آمادگی رزمی قرار دارد، تصریح کرد: کنار این آمادگی صداقت خود را در شعار «ارتش فدای ملت» در بلایایی طبیعی مقابله با (زلزله، سیل، آتش‌سوزی، بیماری کرونا، بحران کم‌آبی در خوزستان، سیستان و بلوچستان و..) به منصه ظهور رسانده است.

*فرماندهی تولید، بهینه‌سازی شهید زرهرن، از پویاترین مجموعه‌های صنعتی دفاعی کشور

غفاری راه‌اندازی فرماندهی تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش را یکی از اقدامات هوشمندانه و خوب فرماندهی ولایی این نیرو دانست و اضافه کرد: این مرکز، یکی از پویاترین مجموعه‌های صنعتی دفاعی کشور است که هرروز شاهد نوآوری و خلاقیت در بعد تجهیزات در این مجموعه هستیم.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار تأکید کرد: این مرکز تاکنون توانسته است هزاران محصول را نوسازی، بهینه‌سازی و به چرخه دفاعی کشور اضافه کند و همچنین با نوآوری تجهیزات جدیدی را تولید کرده و به این نیرو الحاق کرده است.

غفاری با اشاره به ربات هوشمند «کاراکال» یکی از دستاوردها و محصولات دفاعی مهم ساخته شده در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ربات جنگجو و هوشمند کاراکال که برای نبرد زمینی طراحی شده، بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است.

وی در تشریح ابعاد مختلف قابلیت‌ها ویژگی‌های این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، اضافه کرد: این ربات با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر دارای قابلیت حمل سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین و همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.

*نیروهای مسلح در مجموع موانع از جنس تحریم‌ها را برداشته است

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار اظهار داشت: نیروهای مسلح در مجموع موانع از جنس تحریم‌ها را در مسیر ساخت محصولات دفاعی بومی مورد نیاز نیروها را با خود اتکایی و تکیه بر راهبرد «ما می‌توانیم» برداشته است.

منبع: میزان



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل