مجاهدت

«حاج قاسم» تک‌چهره قهرمان امت اسلامی در ۱۰۰ سال اخیر/ ثمره خون شهید سلیمانی آزادی «قدس» خواهد بود


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف شهید سپهبد قاسم سلیمانی در افتتاحیه همایش علمی مکتب سلیمانی و رسانه که با رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، خودنوشته‌های سردار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: وکالت دارم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سلام ایشان را به تک تک شما برگزارکننده‌ها و شرکت‌کنندگان برسانم.

وی افزود: یکی از تعاریف مکتب، مجموعه از اعتقادات محکم و برخاسته از باور‌های قلبی است، به گونه‌ای که شخصیتی الگو ارائه دهد. مکتب مجموعه جهان‌بینی و ایدئولوژی همسو است که نیاز‌های فکری و عملی را برای رسیدن به کمال و سعادت روشن می‌سازد. مکتب سلیمانی یعنی مکتب ناب محمدی (ص) که در قرن حاضر رهبر آن حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای (ره) بوده و هستند و مهمترین کارکرد آن دو پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و تشکیل نظام مردم‌سالاری دینی و جبهه مقاومت است. سلیمانی پرورش‌یافته این مکتب است. از همه جوانب نشان داد در چهارچوب این مکتب ناب، فکر و حرکت می‌کند. توده رفتارش با همه اینگونه است. در ۲۲ سال فرماندهی‌اش بر نیروی قدس تحت تاثیر حکمت عملی و اخلاق و رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود؛ سرداری مومن خردمند، باهوش، فداکار، اهل تدبیر و اقدام شجاعانه در صحنه مقاومت اسلامی علیه متجاوزین بود.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: هیچگاه نترسید. از روزی که به دفاع مقدس آمد شهادت برایش حل شده بود. در طول ۴۰ سال آشنایی، او تک چهره قهرمان ایران و امت اسلامی در تاریخ مبارزه یکصد ساله ضد استکبار و استعمار در منطقه است. استراتژی او باعث شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شد. در این سال‌ها شاهد ظهور مجاهدان زیادی در تاریخ ایران و کشور‌های منطقه از جمله افغانستان و فلسطین بودیم همچون شیخ «عزالدین قسام» یا «احمدشاه مسعود» یا «فتحی شقاقی». در کارنامه این قهرمانان نقاط درخشنده و روشن از ایمان و فداکاری می‌بینیم و شاید برخی نکات ضعف. حتی گاهی شاید به نتیجه مطلوب نرسیده باشند، اما حاج قاسم را می‌توان به عنوان تک چهره قهرمان امت اسلامی و ملی ایران در عصر حاضر بشناسیم. چهره او در پهنه ایران اسلامی و مکتب اسلامی، انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دانشگاه سپاه شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه قسمتی از ثمره خون شهید سلیمانی آزادی قدس شریف است، افزود: جوانان ایران اسلامی بدانند برای کمک به عبور از مشکلات کنونی می‌توانند به الگوی شخصیتی و چند جانبه این سردار دل‌ها اتکا و اعتماد کنند. از شجاعت، اخلاص، صبوری در مقابل سختی و شدائد میدان جنگ و نامردی و بی‌وفایی‌ها که نسبت به او و جبهه مقاومت شد، درس بگیرند. از خانواده‌دوستی و رأفت او و عشق و محبتش به خاندان اهل بیت (ع) درس بگیرند. سخنرانی‌های آتشینش درباره شهدا همراه با سوز و اشک و ناله بود. در سخنرانی کنگره شهدای کرمان همه مردم گریه می‌کردند، با قلبش حرکت می‌کرد و به معنای واقعی سردار دل‌ها بود.

سرلشکر صفوی در ادامه بیان داشت: خوب است مکتب سلیمانی در دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام تدریس شود که چگونه این شهید گروه‌های مقاومت را مقابل ارتش‌هایی از سراسر جهان ساماندهی و تبدیل به قدرت نظامی کرد. این پیوند بین نیرو‌های مردمی و کلاسیک را در سال‌های دفاع مقدس آموخته بود و جغرافیای صحنه نبرد را به نفع ملت‌های منطقه تغییر داد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها در ۲۰ سال لشکرکشی به افغانستان و عراق مجبور به فرار از غرب آسیا هستند. دوره افول قدرت و سقوط آمریکا سال‌هاست شروع شده. به فضل الهی فرایند قدرت از نیمکره غربی به نیمکره شرقی در حال انتقال است. این افول شامل رژیم صهیونیستی نیز هست. آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دانند ایرانیان شجاع بوده و از یک رهبر مقتدر برخوردارند. ایران قدرت اول منطقه است و آمریکا چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارد. خون به ناحق ریخته سردار سلیمانی او را تبدیل به مکتب و قدرت نرم سیاسی عظیمی کرده است که دو میلیارد مسلمان جهان با الهام گرفتن از مکتبش قدس شریف را آزاد خواهند کرد.

انتهای پیام/ 141



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل