نماد سایت مجاهدت

عدم وابستگی به بیگانه نقظه اتکای امام راحل در جهاد تبیین

عدم وابستگی به بیگانه نقظه اتکای امام راحل در جهاد تبیین


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «حسین محمدی»، معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مصادیق جهاد تبیین در مبارزات امام (ره) اظهار داشت: مبارزات رهبر کبیر انقلاب اسلامی به سه دوره تقسیم می‌شود که عمده این فعالیت‌ها مربوط به جهاد تبیین است.

وی عنوان کرد: رویکرد کلی ائمه برقراری عدل و حاکمیت اسلامی در فضای مبارزاتیشان بوده و طرح کلی امام خمینی (ره) در تداوم مبارزات سیاسی ائمه و برقراری حاکمیت اسلامی است که با اندیشه بلندی که داشتند توانستند این نیاز را در جامعه شناسایی نمایند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: امام راحل، استکبار را وارد ادبیات سیاسی و دینی می‌کند و این مولفه‌ها به عنوان یک جهاد تبیین توسط ایشان مورد توجه قرار می‌گیرد. طاغوت در مقابل موضوعات دین زدایی و اسلام زدایی را در دستور کار خود قرار داده بود و امام خمینی (ره) متناسب با این موضوعات جهاد تبیین را مطرح می‌کند.

محمدی اذعان کرد: عدم وابستگی به اجنبی به عنوان جزئی از جهاد تبیین مورد توجه امام قرار می‌گیرد و با درایت مناسب خود این باور و هیجان را در مردم ایجاد می‌کند که فارغ از وابستگی به بیگانگان باید به یک نقطه استقلال و خوداتکایی برسیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ابراز کرد: اخلاص امام راحل در جهاد تبیین و باور قلبی به نصرت و امداد الهی بسیار حائز اهمیت بود و امروز نیازمند توجه به همین موضوعات در جهاد تبیین هستیم.  صداقت، شفافیت با مردم و اعتقاد و باور قلبی به آنها در عرصه جهاد تبیین مورد توجه امام بود؛ هرجا به مردم اطمینان شده نقطه عطفی در آنجا حاصل شده است.

محمدی یادآور شد: معرفت و باورعمیق به آموزه‌های اسلامی از مولفه‌های دیگر امام در جهاد تبیین بوده در حالی که امروز شاهد هستیم دشمنان همواره در عرصه‌های مختلف جامعه به دنبال تزریق ناامیدی هستند؛ یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با دشمنان همین جهاد تبیین است که برگرفته از باورهای عمیق به آموزه‌های اسلام است.

وی افزود: در تحریف نظری جریان‌های فکری با گرایش‌های مختلف اندیشه متعالی امام به عنوان پایه‌گذار انقلاب را تحریف کردند؛ همچنین تحریف در جمهوریت و اسلامیت و جریان‌های فکری ذیل آن را می‌بینیم که این تحریف به جریان پرقدرتی تبدیل شده و به مسئله دولت‌سازی نیز رسیده است که تبیین در این بین ضرورت دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: در جمهوریت دو جریان را در مقابل نظام فکری امام راحل مشاهده می‌کنیم؛ برخی جریان‌های فکری داخلی بر این باور هستند که اساسا مردم در به وجود آوردن حکومت اراده‌ای ندارند و صرفا اراده خداست که مردم به واسطه ولایت فقیه باید تابع آن باشند در حالی که امام این نظریه را رد و نقش مردم را مبتنی بر آموزه‌های دینی جدی بیان می‌کنند.

محمدی یادآور شد: جریان دیگر چنین است که برخی اراده مردم را مطلق پنداشته و عنوان کردند تمام اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه باید براساس اراده مردم روی دهد که امام‌ راحل با مطرح کردن مسئله جمهوریت و اسلامیت در کنار هم این نظریه را نمی‌پذیرند.

وی ابراز کرد: نوع دیگر تحریف، عملی بوده که مصداق بارز آن کاخ نشینی و کوخ‌نشینی است و یکی از سیره‌های جدی امام راحل محسوب می‌شود و سلب اعتماد مردم امروز نیز به واسطه عدم توجه به این مسئله بین مسئولان است. تحریف شخصیتی از موضوعات دیگر است و جوانان امروز هیچ ذهنیتی از امام راحل به عنوان مصلح اجتماعی و فرد مبارز ندارند.

محمدی ضمن اشاره به علت جهانی شدن شعارهای امام خمینی (ره) یادآور شد: شعارها و آرمان‌های امام فطری بوده و هیچگاه فطرت کهنه نمی‌شود؛ امام تحقق عینی به شعارها داده و روحیه تحول‌خواهی و نوآوری‌ها را در پیش می‌گیرند و همین عوامل موجب جهانی شدن شعارهایشان می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل