نماد سایت مجاهدت

نوجوانان باید با نگاه عمیق‌تری به دوران دفاع مقدس، ایثار را درک کنند

نوجوانان باید با نگاه عمیق‌تری به دوران دفاع مقدس، ایثار را درک کنند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، دومین جشنواره ملی «افتخار من» با حضور سردار «نادر ادیبی» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به کار خود پایان داد.

سردار «نادر ادیبی» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، با بیان اینکه هدف این جشنواره پیوند بین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نوجوانان و جوانان است، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان باید با نگاه عمیق‌تری به دوران دفاع مقدس ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی رزمندگان را درک کنند.

سردار ادیبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «تحریف و فراموشی دو تهدید برای حوادث تاریخی است»، گفت: دفاع مقدس منشأ تحولات عظیمی شده و نباید اجازه دهیم دفاع مقدس دچار تحریف شود.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با تاکید بر اینکه دفاع مقدس می‌تواند باعث رشد و تعالی شود، افرود: در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز حاضر بودند و نقش مهمی در عملیات‌ها و پیروزی رزمندگان داشتند.

وی افزود: جوانان در دل دفاع مقدس حوادث عظیمی را رقم زدند و منشأ تحولات شدند و جوانان و نوجوانان باید امروز با شناخت عمیق‌تر از دفاع مقدس این مسیر را به خوبی طی کنند.

سردار ادیبی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت افتخار می‌کند که عده‌ای از رزمندگان را در دل خود دارد، گفت: ما به دنبال شناختن و معرفی عرصه‌های مختلف دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان هستیم و تلاش ما در این جشنواره جلوگیری از فراموشی و پیوند بین نسل قدیم و جدید است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانواده نقش مهمی در پیروزی دفاع مقدس داشت، گفت: مادران و پدران با تربیت صحیح اسلامی فرزندان خود را آماده اعزام به دفاع مقدس کردند.

وی افزود: امروز باید با همت، برنامه ریزی و طراحی مدل‌های بهتر در جنگ روایت که دشمن به راه انداخته است بتوانیم در قالب بسترهای فرهنگی دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

سردار ادیبی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم هر آنچه در دفاع مقدس خلق شده است را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم، افزود: بیش از هشت هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که با داوری‌های صورت گرفته برخی از استان‌ها حائز رتبه شدند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت گفت: امیدوارم با همت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولیان تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و نیروهای مسلح شاهد آثار بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل