مجاهدت

وزیر دادگستری: تشکیل گروه داوری در دستور کار اعضای بریکس قرار دارد



وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزیران دادگستری بریکس به مسکو سفر کرده است گفت: تشکیل مرکز داوری گروه بریکس از دستور کارهای این نشست عنوان کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، امین حسین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گویی در آستانه این نشست با تأکید بر اینکه ایران باید از مزایای عضویت در گروه بریکس بهره‌مند شود، افزود: استفاده از ابزارهای نوین فناوری در مباحث حقوقی و قضایی ، در نشست امسال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر دادگستری ، حل و فصل مسائل و اختلافات مربوط به سرمایه‌گذاری را یکی از دستور کارهای نشست وزیران دادگستری بریکس. عنوان کرد و افزود : فعالان اقتصادی ایرانی در کشورهای عضو و یا سرمایه‌گذاران سایر کشورهای عضو این گروه که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند ، ممکن است قراردادهای فیمابین دچار مشکلات و اختلاف‌نظرهای مواجه شود که باید سازوکار حل و فصل این مشکلات در اجلاس بریکس ترسیم شود.

وزیر دادگستری: تشکیل گروه داوری در دستور کار اعضای بریکس قرار دارد

رحیمی به ضرورت تبادل تجربیات بین کشورهای عضو در راستای استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه قضایی و حقوقی اشاره و تاکید کرد : در این راستا جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای. عضو بریکس پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

وزیر دادگستری موضوعاتی همچون انتقال محکومین ، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی را از دستور کارهای مذاکرات گروه بریکس برشمرد و گفت : ایران با تعدادی از اعضای بریکس موافقتنامه‌های دوجانبه در این زمینه‌ها را ندارد و لازم است از فرصت حضور این نشست استفاده شود تا تفاهم‌های مورد نیاز با این کشورها ایجاد شود.

وی ردیابی و شناسایی اموال ناشی از فساد مالی و استرداد این اموال را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت : این موضوع اهمیت به‌سزایی دارد ، چراکه اموال ناشی از فساد وقتی از کشور خارج شود ، به راحتی قابل شناسایی نیست ، اما در صورت همکاری کشورهای عضو و استفاده از ابزارهای نوین می‌توان به شناسایی و استرداد اموال کمک کرد.

وزیر دادگستری کشورمان ، تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف را از جمله مزایای حضور در این نشست ها برشمرد و افزود : تبیین گفتمان عدالت ، که از آمال و آرزوهای بشری است ، می‌تواند مطرح شود.

رحیمی به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره و تصریح کرد : اقدامات صهیونیست‌ها ، نقص صریح تمام اصول و قواعد بین‌المللی و ضد اقدامی عدالت است ، و اینگونه نشست های بین‌المللی ، فرصتی برای تببین این ظلم آشکار و رساندن صدای مردمی مظلوم و بی‌پناه به گوش جهانیان است.

اجلاس وزرای دادگستری کشورهای عضو بریکس بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در مسکو آغاز می‌شود. وزیر دادگستری علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس عمومی ، قرار است جداگانه با وزیران دادگستری روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو گروه بریکس دیدار و مذاکره کند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل