نماد سایت مجاهدت

چمران: رشد کشور در زمینه‌های علمی و دفاعی مرهون خون شهداست

رشد کشور در زمینه‌های علمی، دفاعی و فرهنگی، مرهون خون پاک‌ شهداست


به گزارش مجاهدت از گروه جامعه دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران؛ شهردار و سایر مدیران و کارکنان شورای شهر و شهرداری تهران و همچنین اقشار مختلف شهروندان در مسجد شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

مهدی چمران با تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، هفته وحدت و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت: رتبه اول کشور در زمینه‌های علمی دفاعی و… در جهان، مرهون خون پاک شهدای والامقام بوده هست و باید قدردان داشته‌های فعلی کشورمان باشیم و شکرگذار باشیم.

وی درخصوص دفاع از کشور در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: صدام حسین، زمانی که با رسانه‌های جهان نشست خبری داشت می‌گفت چای بعدی را در تهران با هم خواهیم خورد و در آن زمان، واقعاً کشور هنوز نیروی‌های نظامی قوی نداشت و از لحاظ ابزار‌های نظامی هم کمبود‌های شدیدی وجود داشت. زمانی که عراق به نزدیکی شهر اهواز رسیده بود؛ مقام معظم رهبری و همچنین شهید چمران نزد امام رفتند و اجازه خواستند که برای دفاع از وطن اسلامی به جنگ نیرو‌های متجاوز بروند.

چمران ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، نامه‌ای به فرمانده کل قوای آن زمان زدند و خواستند که مهمات جنگی را در اختیار نیرو‌های شهید چمران قرار بدهند و شهید چمران، با همان ابزار‌هایی که وجود داشت؛ با جنگ‌های چریکی، نیرو‌های دشمن را متوقف و حتی زمین‌گیر کرد و عقب راند تا نیرو‌های نظامی و سپاه به هماهنگی و انسجام آماده دفاع از تمامیت ارضی کشور باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص دفاع جانانه کشور در مقابل رژیم بعث عراق، گفت: قدرت‌های شرق و غرب که در زمینه‌های مختلف با هم مشکل و اختلاف نظر داشتند؛ در خصوص جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام داشتند و تمامی ابزار‌های نظامی را در اختیار صدام حسین قرار داده بودند تا انقلاب نوپای ایران را به شکست بکشانند. اما رزمندگان و جوانان غیور میهن اسلامی، در برابر همه قدرت‌های نظامی آن زمان به پیروزی رسیدند و امروز همه ما باید به داشته‌های که در کشور با سختی‌های فراوانی به دست آمده هست؛ افتخار کنیم و در پیشرفت و رشد رو به جلوی کشور عزیزمان، اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/341

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل